Slik er Branns ambisiøse tilskuermål
Budsjetterer med stor publikumsvekst.

For 2014 budsjetterer Brann med en økning i sine arrangementsinntekter på drøyt fem millioner kroner.
— Vi har en ambisjon om å ta medalje i 2014. Det må gjenspeiles på inntektssiden vår, sier daglig leder Roald Bruun-Hanssen til BT.
I fjor budsjetterte Brann med 27,5 millioner i arrangementsinntekter, noe de ikke oppnådde: Hjemmekampene ga 25,7 millioner kroner i inntekter.
Vil ha 200.000 i løpet av året
Sett i det lyset kan inntektssmålet på 31 millioner virke ambisiøst, selv om den nyansatte treneren Rikard Norling har vekket liv i entusiasmen rundt klubben.
- Når ambisjonene er som de er, har vi et mål om å nå 200.000 tilskuere totalt i løpet av sesongen. Det vil si et snitt på 13.300 pr. kamp, som er på nivå med 2011-sesongen, da vi ble nummer fire og gikk til cupfinalen , sier Bruun-Hanssen.
Når det gjelder det såkalte bedriftsmarkedet, har Brann valgt å budsjettere «på et konservativt nivå», ifølge Bruun-Hanssen. Mens resultatregnskapet for 2013 viser 67,2 millioner kroner i reklame- og sponsorinntekter i 2013, har klubben budsjettert med 58,2 millioner på den budsjettposten for 2014. ## Vil oppgi reelle tilskuertall
For øvrig vil Brann kommende sesong oppgi reelle tilskuertall på Stadion-kampene, i tillegg til antall solgte billetter. Det kommer frem i styrets beretning i årsrapporten som ble offentlig torsdag.
Da BT gjennomførte en manuell telling av tilskuere på en enkeltkamp i høst, var avviket mellom solgte billetter og det reelle tilskuertallet på cirka 40 prosent.
Innad i Brann har man tidligere vært skeptisk til å oppgi reelle tilskuertall.
– Jeg ser ikke hva godt det kan føre med seg, sa mediesjef Gorm Natlandsmyr til BT tidligere i oktober.
– Hele Fotball-Norge oppgir solgte billetter, og det forholder vi oss til, sa klubbens salgssjef Dag Frode Algerøy
På fjorårets årsmøte vedtok Brann at klubben skulle jobbe for å bli den åpneste i landet og for mange supportere har det å offentliggjøre reelle tilskuertall vært en viktig symbolsak på veien mot økt åpenhet.