Dette irriterer mest på jobbreisen

Dårlig nettilgang om bord for første gang med på hatlisten.

Publisert Publisert
icon
Denne artikkelen er over syv år gammel

Forsinkelser, kø og sikkerhetskontrollen på flyplassen er det som irriterer aller flest aller mest på jobbreise.

Også støyende barn, dårlig informasjon og uhøflige medpassasjerer genererer mange sammenbitte tenner og dunkende blodårer pannen til reisende på vei mellom møter og konferanser.

FORSINKELSER. - Forsinkelser, svarer Ivar Storesund kort på spørsmål om hva som irriterer ham mest på flyreiser. Bortsett fra det er det meste greit mener Storesund, som flyr cirka én gang i måneden i jobbsammenheng. Foto: Ingvald Bergsagel

Dette ifølge en spørreundersøkelse Via Egencia nylig har foretatt blant 7000 av sine kunder. Det er fjerde året på rad undresøkelsen gjennomføres.Savner du noen irritasjonsmomenter på listen nedenfor? Send oss gjerne en e-post.

SIKKERHETSKONRTOLL. - Sikkerhetskontrollen irriterer meg mest. Alt styret. Det er mye der som er unødvendig og som nok bare gir en falsk trygghet, mener Torill Nustad. Foto: Ingvald Bergsagel

Pallplasseringene på listen er uendret fra i fjor, og hele syv av ti spurte oppgir forsinkelser blant de tingene som er mest egnet til å skape frustrasjon.

FORSINKELSER. Forsinkelser, that's it, sier Chris Pollock om hva som irriterer ham på reise. Han ukependler mellom Irland og Oslo, og har ikke noe problem med verken sikkerhetskontroll eller medpassasjerer som stort sett er hyggelige, ifølge iren. Foto: Ingvald Bergsagel

For første gang har derimot manglende eller treg WiFi om bord i flyet kommet med, noe som indikerer at det kan være kort vei fra noe nytt og uvanlig oppfattes som en absolutt nødvendighet.

Dårlig benplass

Respondentene ble gitt 12 alternativer i tillegg til «Annet», og måten undersøkelsen er gjennomført på, har nok medført at enkelte utbredte irritasjonsmomenter ikke kom med.

Da TripAdvisor tidligere i år spurte 2000 flypassasjerer om hva som plaget dem mest, var for eksempel manglende benplass nummer én, tett fulgt av dyre avgifter/billetter.

Heller ikke topplasseringene over irritasjonsmomenter på flyet fra Tickets reiseundersøkelse i 2012 var med i Via Egencias liste, selv om de må kunne sies å bli oppsumert i punktet «uhøflige medpassasjerer» på sjetteplass.

I Tickets undersøkelse var det nemlig sparking i stolrygg som toppet, etterfulgt av at passasjeren foran legger ned setet.

Irritasjonsmomenter på forretningsreiser *

  • Forsinkelser (1)
  • Kø (2)
  • Sikkerhetskontrollen (3)
  • Støyende barn (6)
  • Dårlig informasjon på flyplassen (5)
  • Uhøflige medpassasjerer (4)
  • Manglende nettilkobling på flyplass (7)
  • Dårlig mattilbud ombord på flyet (9)
  • Folk som snakker høyt i mobiltelefonen (8)
  • Manglende eller treg WiFi om bord på flyet (-)

(Kilde: Via Egencia, plassering 2012 i parentes.)

Publisert
Takk for at du leser BTIkke gå glipp av alle nyheter fra Vestlandets største avis.
Bli abonnent
BT anbefaler

Familien har fått nok: – Vi flytter ene og alene på grunn av skoleveien

En far knuger hånden til datteren idet de krysser veien. En håndfull eldre barn sykler forbi i rasende fart.

Mest lest akkurat nå

  1. Måtte avslutte tunnelarbeid etter trafikkaos

  2. Vil ha lange fengselsstraffer for drapsforsøk: – De stoppet ikke før det kom hjelp

  3. Direkte fra klokken 13: Slik skal Norge gjenåpnes

  4. Retten mente han ikke voldtok med vilje

  5. – Dei seier omsyn til insekta er viktig, og så gjer dei dette?

  6. «Ansvaret for at Brann er i krise, ligger hos Vibeke Johannesen»