– Skulle overføre 1100 kroner på Vipps. Så ble jeg trukket 14.300.

Anders Hagen skulle overføre penger han skyldte kompisen for en middag.

Publisert:

UPS: Vipps-kunde Anders Hagen ble trukket 13 ganger da han skulle overføre 1100 kroner. Foto: FREDRIK VARFJELL, NTB scanpix

– Klokken var 06.30 i morges da jeg skulle overføre pengene. En kompis og jeg hadde vært ute og spist, og jeg skulle overføre 1100 kroner. Vipps-appen hengte seg opp. Før jeg visste ord av det var det forsvunnet 14.300 kroner ut av kontoen min, sier Hagen.

Trukket 13 ganger

Han sier at han har snakket med banken, og at de har beklaget at han har blitt trukket 13 ganger for det samme beløpet.

– Kompisen min har fått inn mye penger på kontoen, så han er nok happy, sier Hagen, som jevnlig bruker DNB-appen.

Har du blitt belastet mye av Vipps i dag. Tips Bergens Tidende på 2211@bt.no.

Tekniske problemer

DNB har tatt ned Vipps frem til feilen er fikset. Hvor lang tid det tar er DNB usikre på.

Det er usikkert hvor mange vippsbrukere som er blitt rammet av feilen, som gjør at de belastes dobbelt opp for transaksjoner, melder E24.

– Vi har hatt tekniske problemer, der kunder har blitt trukket flere ganger for samme transaksjon. Derfor har vi tatt ned Vipps til feilen er løst. Vi antar at vipps er oppe igjen om kort tid, sier Vidar Korsberg Dalsbø, kommunikasjonsrådgiver i DNB til Aftenposten.

FEIL: Skjermdump av feilmelding

DNB har drevet feilretting fredag morgen, men oppgir at de ennå ikke har oversikt over hvordan feilen oppsto, eller hvor mange som er rammet av feilen.

Ifølge DNB er beløpene tilbakebetalt.

– Vi må bare beklage overfor dem som er blitt rammet, sier Marit Giske til E24.

«Ups noe gikk galt»

Flere i Aftenposten har prøvd å logge inn på vipps fredag formiddag, og samtlige har fått feilmelding.

Feilmeldingene varierer fra «Uffda, noe gikk galt. Prøv igjen!» til «Kan ikke koble til nettverket».

Publisert: