Voldsom vekst for Foodora-eier i andre kvartal: Fikk nesten dobbelt så mange matbestillinger

Det tyske matleveringskonsernet Delivery Hero, som står bak blant annet Foodora, fikk dobbelt så mange bestillinger i årets andre kvartal som i fjor. Matleveringsgiganten forventer at veksten skal fortsette i rekordfart.

Foodora-eieren Delivery Hero doblet både inntektene og bestillingene i andre kvartal.
Publisert: Publisert:
icon
Denne artikkelen er over to år gammel

Delivery Hero leverte rekordmange bestillinger i andre kvartal, viser foreløpige tall fra konsernet.

Salgsinntektene i andre kvartal ble 612 millioner euro, ca. 6,55 milliarder kroner, en økning på 96 prosent fra samme tremånedersperiode i fjor.

Matleveringskonsernet sto bak 280,6 millioner matbestillinger i andre kvartal. Det er en økning på 94,5 prosent fra 144 millioner leverte matbestillinger i fjorårets andre kvartal.

Les også

Foodora tapte mer enn 50 millioner i fjor

Etter virusutbruddet fikk konsernet en nedgang fra mars til mai, men sterke juni-tall hentet inn igjen kvartalet for konsernet. Over 100 millioner ordrer ble levert i juni.

– Fortsetter vi i denne farten, ligger 2020 an til å bli det første året hvor Delivery Hero får inn over en milliard ordrer gjennom våre plattformer, skriver selskapet i rapporten.

Matleveringskonsernet, som på Frankfurt-børsen er verdsatt til over 200 milliarder kroner, er til stede i over 40 land verden over, med særlig tilstedeværelse i Europa og Asia. Her til lands er Delivery Hero mest kjent gjennom datterselskapet Foodora, som leverer mat via sykkelbud i en rekke norske byer.

Konsernet hever fremtidsutsiktene som følge av de sterke tallene fra mellom 2,4 til 2,6 milliarder euro i inntekter i år til mellom 2,6 og 2,8 milliarder euro. Sistnevnte tilsvarer mellom 27,8 og 30 milliarder kroner.

Publisert: