SAS: Det kan ta over tre måneder å få refusjon

Det kan ta over tre måneder å få tilbake pengene etter å ha kjøpt reiser fra flyselskapet SAS, opplyser selskapet til VG.

  • NTB
Publisert Publisert
icon
Denne artikkelen er over to år gammel

Den ekstraordinære situasjonen som følge av koronakrisen gjør at flyselskapet ikke klarer å overholde fristen for refusjon, skriver avisen.

– Vi jobber oss gjennom refusjonskravene dag for dag, krav for krav, og det kommer trolig i enkelte tilfeller til å ta lenger tid enn tre måneder, sier pressesjef i SAS, John Eckhoff.

Eckhoff sier det er svært mange som har søkt om refusjon.

– Uten å tallfeste ytterligere er det klart at siden mars har vi hatt et antall henvendelser som savner sidestykke, men for å holde kostnader nede i en tid uten inntekter er de fleste ansatte permittert. Etterslepet er altså meget stort. Dette gjelder ikke bare SAS, men hele luftfarten, sier Eckhoff.

SAS vil imidlertid avvente med å kansellere flyavgangene i sommer og ønsker å være klare så fort det er mulig å fly.

– Vi er klare til å fly så snart markedet tillater det, det vil si at etterspørselen etter flyreiser tar seg opp, og myndighetene tillater innreise til de ulike destinasjonene, sier Eckhoff.

Publisert
  1. Fly
  2. Scandinavian Airlines (SAS)
  3. Luftfart
  4. Coronaviruset
BT anbefaler

Over 500 SAS-flygninger kan bli kansellert

Innstilte flyruter, timelange flyplasskøer og passmangel – her får du siste nytt om reisesommeren 2022.

LES SAKEN

Mest lest akkurat nå

  1. Da døtrene fikk barn i Oslo, flyttet de etter. – Du må gjøre noen valg.

  2. Leitar etter gjerningsmannen

  3. Når andre får barn, gir det Andrea en følelse hun aldri snakker om

  4. Over fleire år skal den sjukehustilsette ulovleg ha slått opp i pasientjournalar

  5. Motspilleren trodde hun var lett match. For hvert trekk ble gutten rødere i ansiktet.

  6. Kariann har ein beskjed til alle som treff ungdom på sommarjobb