5 sosiale medier-stjerner fra vårt område

Disse stjernene bør du ha hørt om.

Publisert:

GOD PÅ MOTE: Marit Isachsen sin mest populære konto handler om mote. Den blir fulgt av over en halv million. Foto: Privat

Hver dag følger hundretusenvis av mennesker med på hva disse menneskene foretar seg. Flere av dem har flere publikummere hver dag enn mange av norges aviser, blader og blogger. Dette er bergensbølgen av noen av de mest populære sosiale medier-stjernene i vårt område. De er ganske forskjellige, men har en ting til felles: de bruker mye tid på kanalene sine, og har fans over hele verden.

Les også:

Les også

Ingen i Norge har flere følgere enn Sara (28) fra Bergen

ØVELSE GJØR MESTER: Line Ljungfeldt, Solrun Espeland og Berit Hjartholm Haugsdal prøver å lage en flette med bånd på sine døtre. De får god hjelp fra Flettemamma selv, Bente-Helen Schei. Foto: Eirik Brekke

Flettemamma: Bente-Helen Schei begynte sin karriere på Instagram, hvor hun la ut fletter hun hadde laget på døtrene og deres venninner. Etter hvert som flettene ble delt videre på utenlandske sider, begynte hennes private konto å vokse i rekordfart. I dag har hun 139.000 følgere og en egen YouTube-kanal. — Før visste jeg ikke engang hva en hashtag var, fortalte hun til BT under sitt første intervju med pressen noensinne. Hun gikk fra å være anonym på Instagram, til å lage videoer hvor hun selv forklarer fletteteknikkene til sine fans.

UNGDOMSHELTER: Prebz og Dennis har særlig draget på de yngste i beflkningen. Da de besøkte Sartor senter i år, ble de behandlet som superstjerner. Foto: Privat

Prebz og Dennis: Preben "Prebz" og Dennis Vareide har 153.000 følgere på YouTube og behandles som stjerner av svært mange barn og unge. Videoene de lager minner om en blanding av Jackass og Beavis og Butthead som spiller videospill.Preben er fra Fjell på Sotra. De to møttes da de gikk på folkehøgskole. Siden den gang har populariteten vokst hver eneste måned. SaraBeautyCorner: Dette er den største private YouTube-kanalen i Norge. Sara Mozetic lager videoer om alt fra negledesign til mote og interiør. Det er samboeren som redigerer filmene som per i dag har 1.1 million følgere. Den mest sette videoen har ti millioner klikk.

Peculiarmee: Vilde Evjen har 171.000 følgere på Instagram, og er dermed en av de største instagrammerne i Bergen. Her legger hun ut bilder av hverdagen sin, reiser og natur. Kontoen er som en fotoblogg, hvor hun legger ut et par innlegg i uken.

GOD PÅ MOTE: Marit Isachsen sin mest populære konto handler om mote. Den blir fulgt av over en halv million. Foto: Privat

Monomolove og WE_FASHION: Hvis bergenseren Marit Isachsen får under 1000 likes på et bilde, har hun hatt en dårlig dag på Instagram. Hun drifter nemlig to kontoer, en privat og en motekonto. Den private har 90.000 følgere, mens motekontoen følges av nesten 600.000 mennesker.— Det var først etter et år at jeg begynte å få mange følgere. Da jeg etter hvert kom på «popular page», ballet det bare på seg. Jeg klarer ikke helt å forstå det som har skjedd, sa 17-åringen til BT i fjor.

Publisert: