Rema har i lang tid vært i en tung leverandørstrid med bryggeriene Mack og Hansa. De fire siste ukene har ølsalget på Rema falt med 4,9 prosent sammenlignet med samme periode i fjor. Det viser tall fra markedsanalyse- og meningsmålingsbyrået AC Nielsen som E24 har fått tilgang til.

Samtidig har Kiwi opplevd en økning i ølsalget på 10,9 prosent, mens salgsveksten har vært på hele 21,8 prosent hos Coop Extra.

Kiwis markedsandel på øl er nå høyere enn Remas, med 25,6 prosent mot Remas 21,8 prosent.

– Vi er fortsatt i forhandlinger med flere lokale leverandører. Varer herfra vil komme i butikk når avtalene er på plass, og det gleder vi oss veldig til å vise kundene våre. Vi ser fram til å fortelle mer om dette når produktene er i butikk, sier kategorisjef Tormod Rasten i Rema 1000.