Telenor-kunder utsatt for e-postsvindel

Advarer mot ny svindel e-post.

  • Geir Amundsen
Publisert Publisert
icon
Denne artikkelen er over fem år gammel

«Kjære kunde. Vi la merke til at du har betalt regningen to ganger.» Slik lyder det i e-posten som nå spammes ut og som gir seg ut for å være fra Telenor. Det er den ikke.

— Nei, dette er rent lureri og en klassisk phishing-forsøk hvor svindlere forsøker å få tak person- og kontoopplysninger. Sikkerhetssenteret vårt jobber nå med å prøve å finne avsenderen og stenge den ned, sier informasjonssjef i Telenor Per A. Mehling.

Han forteller at man foreløpig ikke vet noe om omfanget, men oppfordrer alle til å være varsomme og skeptiske til denne typen svindel e-post.

— Vi ser at svindlerne stadig prøver seg med nye varianter, men Telenor hadde aldri sendt ut en e-post henvendelse der vi ber om personopplysninger på denne måten.

Har du tips om denne saken? Send oss en e-post!

Har du fått med deg disse sakene?

Publisert
  1. Forbrukerrettigheter
  2. Internett

Les mer om dette temaet

  1. Apple vil ikke hjelpe FBI

  2. Mener kjente norske apper snoker for mye

  3. Lanserer 3D-printer for barn

  4. Hvilken skylagringstjeneste er best?

  5. Danske myndigheter vil overvåke alle nettsider som folk i Danmark besøker

  6. Er Sonos fortsatt kongen på multiroms-haugen?

BT anbefaler

Fjordkraft solgte ham maks­pris på strøm. Plutselig ble det dobbelt så dyrt.

LES SAKEN