Her er den nye logoen til TV 2

TV 2 presenterte nytt utseende tirsdag ettermiddag. – Jeg er virkelig stolt av den nye profilen, sier sjef Olav T. Sandnes.

TV 2-sjef Olav Sandnes poserer foran kanalens nye logo. Foto: Eivind Senneset, TV 2

  • Reidun Drægebø
  • Ole Løkkevik
Publisert Publisert

Tirsdag ble TV 2-ansatte kalt inn til allmøte etter at alle ansatte skal ha fått en fysisk pakke med kodelås.

På boksen sto det at esken åpnes i fellesskap 19. januar 2021: «Delta på taktskiftet 2021 for å få koden».

BT fikk tidligere opplyst fra flere hold at en av endringene handler om kanalens logo, noe kanalen like før klokken 15 bekrefter i en pressemelding.

Ny logo

– TV 2s visuelle identitet har bare gjennomgått små justeringer siden 1992, samtidig som både TV 2 og mediebransjen har endret seg fundamentalt. Jeg er virkelig stolt av den nye profilen og hvordan den viser bredden av dagens TV 2 på en helt ny måte, uttaler TV 2-sjef Olav T. Sandnes i pressemeldingen.

Den nye logoen til TV 2. Olav T. Sandnes sier profilen bygger på at det moderne Norge er sammensatt og mangfoldig. Foto: TV 2

Sandnes sier at til tross for at TV 2 historien er sterk, så jobber den også litt mot kanalen.

– Enkelte forbinder oss stadig vekk kun med den lineære TV kanalen som ble startet i 1992. Derfor må vi sørge for at vi ikke bare er - men også oppleves som - det digitale innholdsuniverset vi har blitt, sier Sandnes.

Skal våge mer

En ny visuell identitet er første steg i et taktskifte som omfatter hele TV 2s organisasjon, varsles det i presemeldingen.

TV 2-sjefen sier de blant annet skal våge mer.

– Jeg vil ha mer debatt og diskusjon rundt de innholdsvalg vi gjør. Jeg vil se mer risiko med mulighet for terningkast 6 enn trygghet for å sikre terningkast 4. Det skal også gjelde på andre områder, sier TV 2-sjefen.

Sumo-navnet vil forsvinne

Samtidig beroliger han med at kjente konsepter ikke vil forsvinne med dette. Men en mer samlende merkevare, vil blant annet få konsekvenser for Sumo-navnet, som i løpet av året vil forsvinne.

«ETT TV 2» er navnet på den nye organisasjonsstrategien i selskapet.

– Skal TV 2 lykkes framover må vi legge bedre til rette for at alle kan få gjort jobben sin i hverdagen. Vi skal selvsagt ikke snu opp ned på alt, men vi kan rigge oss annerledes så vi er i bedre stand til å levere på de målsetninger vi har satt oss, legger Sandnes til.

  • Hva mener du om TV 2s nye logo? Legg gjerne igjen en kommentar.
Publisert
  1. TV 2
  2. Logo
  3. Sumo
Takk for at du leser BTIkke gå glipp av alle nyheter fra Vestlandets største avis.
Bli abonnent

Les videre

  1. Abid Raja vil åpne Bergen. Men bare for bergensere.
    Kulturministeren ønsker også å lempe på stolreglene slik at arrangørene i Bergen kan få inn flere publikummere.

    Les hele artikkelen

  2. Frykter konkursras: «Game over» uten kompensasjon

  3. Tabbe kan koste bergens­bandet over én million

BT anbefaler

Hvis Jofrid ringer, kan du bli bedt om Vipps-logg og bankutskrift

Slik jobber smittesporerne.

LES SAKEN