– Sex-teasere går ikke for langt

«Paradise Hotel» er en av vårens store snakkiser blant realityinteresserte, men drar TV3 promoene til den populære serien for langt?

  • Hanne Tenfjord Skodje
Publisert: Publisert:
icon
Denne artikkelen er over 13 år gammel

I episode 30 har Noor Kamil og Therese Aanonli sex på tv i TV 3-serien «Paradise Hotel». Og i episode 29 blir samkvemmet dem imellom heftig teaset for å trekke seere til kommende episode. Høylytt stønning og ivrige lakenbevegelser til Katy Perrys «I kissed a girl» gjør sitt for å vekke interessen hos seerne.

Men i selve episoden er sexen mellom de to deltakerne tonet ned: Mindre høylytt stønning og forsiktigere bruk av lakenbilder.

Se selv på «Paradise Hotel» sine nettsider.

Viser TV3s anstendighet med å tone ned soveromsaktivitetene mellom de to kvinnene, eller er det overivrig teasing?

– Vi liker å tro at vi er anstendig i alle programmene som vi lager, også i «Paradise Hotel». Vi er ikke like opptatt av sexen som alle andre virker å være. Vi er opptatte av å fortelle en historie og klippene vi viser er viktige for historien. Vi vil la seerne ta del i spillet, forklarer informasjonskonsulent i TV 3, Øyvind Rognlien Skovli.

Lure seerne?

– Men når teaseren er så mye heftigere enn selve episoden er ikke det å lure seerne?

– Teaserne er laget for å gjøre neste episode interessant og da bruker vi virkemidler som musikk og måten vi klipper på. Det er vanlige grep. Vi selger ikke inn noe vi ikke kan stå for, fastslår Rognlien Skovli.

– En teaser kan av og til framstå som mer spennende enn det det faktisk er. Sånn er det. Men det er så mye innhold i denne serien at det er lett å lage gode promoer. Det er mye som skjer for å si det sånn.

– Vi har lyktes

Serien, som går ut på at en mann og en kvinne skal pares opp for å unngå utstemming og som har vært kontroversiell fra dag én på grunn av de mange sex-episodene og mobbing, har vært TV 3s store seervinner i vår. «Paradise Hotel» slår også TV Norges «Ungkaren» i kampen om realityseerne.

– Vi har lykkes med promoen, for serien har jo hatt veldig gode tall hele veien. Folk føler tydeligvis at det er nok innhold til å se mange av episodene siden seertallene holder seg gode, mener Rognlien Skovli.

Anstendig

– Man går ikke for langt med stønning og lakenvrikking i teaserne?

– Vi holder oss innenfor sømmelighetens grenser også i promoene, men det er et kontroversielt program og noen reagerer på det som blir vist.

Det viser også tilbakemeldingene fra seerne – på godt og vondt.

– Grundig vurdering

– Vi setter veldig pris på tilbakemeldinger og det at seerne engasjerer seg. Det som har gitt flest tilbakemeldinger var da vi ved en feiltakelse avslørte hvem som skulle ut av serien.

– Er det vanskelig å vite hvor grensene for anstendighet går når man lager en serie som «Paradise Hotel»?

– Nei. Vi har gjort så mange grundige vurderinger på forhånd at det er ikke noe vanskelig.

Hva mener du om teaserne i serien?

Kulturredaktørens utvalgte

Nyhetsbrev Jens Kihl er kulturredaktør i Bergens Tidende og gir deg hver torsdag de beste sakene fra kulturverdenen.
Publisert: