Snapchat ønsker norsk innhold
Snapchat planlegger norgeslansering av nyhetstjenesten Discover til høsten. Flere norske medier har meldt sin interesse.
- Ntb

VG står først i køen, mens Nettavisen er usikre på om det er lønnsomt å bli en offisiell del av mobilappen, skriver Dagens Næringsliv.
Test av treningsklokker: Dette er produktene vi anbefaler
Diskuterer samarbeid
I forrige uke gjestet to Snapchat-topper Oslo for å diskutere samarbeid med flere norske mediehus for andre gang.
Sist de besøkte Norge var i mars. Bakgrunnen for møtene skal være Snapchats lansering av den norske delen av den offisielle nyhetsseksjonen Discover til høsten.
Frem til nå har den vært forbeholdt internasjonale medier som CNN, Buzzfeed og Daily Mail.
Snapchat lanserer bevegelige 3D-emojis
Google vil ha likestillings-emojis
Nettavisen er i dialog
Pål Nisja-Wilhelmsen, direktør for forretningsutvikling i Nettavisen, bekrefter at mediehuset er i løpende dialog med Snapchat for å levere kjendis-, teknologi— og motestoff.
— Snapchat har en inntjeningsmodell hvor de kan selge annonser for deg, eller du kan fikse dem selv og dermed tjene mer. Men foreløpig har ikke tallene deres vist meg at den økonomiske gevinsten er god nok, sier han.
Også Aller Media og Aftenposten er i dialog med Snapchat om innholdslevering. (©NTB)
Interessert i digitalt stoff? Sjekk disse sakene:
Spotify halverer prisen
Hevder Runkeeper-appen sporer brukerne når de ikke trener
Tiåring hacket Instagram
DNB tjener ingenting på vennebetaling i Vipps
Nytt facebook-virus: Ikke trykk om du får denne i messenger-innboksen din
Så mye tid bruker vi på Facebook i arbeidstiden
Norskamerikaneren bak Apples «Siri» med ny oppfinnelse
Enorme prisforskjeller på mobile datapakker i Norden
Teknologimagasinet: Vi ser nærmere på multiromsstrømming: