Schibsteds aviser leverer bedre tall enn på lenge

Schibsteds mediehus leverer gode tall for fjerde kvartal. Bare VG alene sto for 85 av 139 millioner kroner på bunnlinjen.

Publisert: Publisert:

KONSERNSJEF: Rolv Erik Ryssdal. Foto: Pedersen, Terje / NTB scanpix

NTB

Schibsteds norske aviser leverte i fjerde kvartal tall som er bedre enn på lenge, skriver Medier24.

Schibsteds abonnementsaviser (Aftenposten, Bergens Tidende, Stavanger Aftenblad og Fædrelandsvennen) hadde i fjerde kvartal et driftsresultatet på 71 millioner kroner, en økning på 34 prosent sammenlignet med fjerde kvartal i fjor. Omsetningen endte på 746 millioner kroner, ned 2,7 prosent fra samme kvartal i fjor, skriver Kampanje.

Tar man med VG, ender driftsresultatet på 139 millioner kroner (+14,9 prosent) – tallene inkluderer Schibsted Growth. I fjerde kvartal var driftsresultatet til VG på 85 millioner kroner, mens det for hele 2016 var 272 millioner kroner.

For hele året leverte abonnementsavisene et driftsresultat på 161 millioner kroner, som er en nedgang på 13,4 prosent.

– Aktiviteten i mediehusene våre ga forbedrede driftsresultatsmarginer i hele 2016 og i fjerde kvartal. Nedgangen i papirinntekter er fortsatt en stor utfordring, men den innovative tilnærmingen til våre digitale nyhetsprodukter har resultert i større abonnementsinntekter, uttalte konsernsjef Rolv Erik Ryssdal onsdag da resultatet ble lagt fram.

Publisert: