Gir du tilbakemelding?

Han gjorde min dag bedre med sin service.

Hildegunn Salvesen har bestemt seg for å gi mer ros når hun får god service.
  • Hildegunn Salvesen
    Med lidenskap for god kundeservice
Publisert Publisert
iconDebatt
Dette er et debattinnlegg. Innlegget er skrevet av en ekstern bidragsyter, og kvalitetssikret av BTs debattavdeling. Meninger og analyser er skribentens egne.

Evig eies kun et dårlig rykte, heter det i en sang. Og det er nok dessverre ganske sant. Det negative får dessverre ofte mer oppmerksomhet enn det positive.

Jeg har bestemt meg for at jeg skal si noe positivt til dem som gir meg en skikkelig positiv opplevelse, som imponerer meg, som gleder meg, og spesielt dem som gir meg god service!

Det jobber en usedvanlig serviceinnstilt mann i dagligvarebutikken i mitt nærmiljø. Hans fortreffelige kundebehandling faller så naturlig at det gir meg en fantastisk positiv energi. Etter et smil og hyggelig «hei», spør han smilende om jeg ønsker pose til varene? Hvis svaret er ja, så bretter han ut posen og plasserer varene i den etter hvert som de er skannet.

For meg er det så mye triveligere enn spørsmålet: «Pose?» etterfulgt av en pose som nærmest blir kastet ut. Den samme forskjellen ligger i spørsmålet: «Kvittering?» Han spør smilende: «Ønsker du å ha med kvitteringen?»

Les også

Ris og ros: Slik gir du feedback som funker

Jeg har fortalt det til «alle» jeg kjenner, men det er jo ikke så nyttig for den det gjelder. Derfor fortalte jeg ham hvor hyggelig det er å handle når han er i kassen, hvor heldige de er som har ham som arbeidstaker, og at jeg ikke møter mange som ham. Han ble så glad og takknemlig!

Han gjorde min dag bedre med sin service, og jeg gjorde hans dag bedre ved å gi tilbakemelding. Det skal jeg gjøre oftere til mennesker som gjør en forskjell for meg! Helt gratis å gi, og verdifullt for den som mottar!

Publisert
  1. Kundeservice
  2. Butikk
  3. Tilbakemeldinger

Les mer om dette temaet

  1. Hvordan sikre fremtiden når robotene overtar? Julie Rogne gikk fra kundeservice til robottrener.

  2. «De står og henger, ser inn i telefonen, snakker med hverandre eller stirrer stivt inn i en dataskjerm»

  3. – Ikke spør oss om råd hver gang vi kjøper noe!

  4. Toppsjef: – Jeg har ingen tro på å lære av feil

BT anbefaler

– Hadde vi våknet noen minutter senere, ville vi vært ferdig

Tolv personer ble evakuert. Ingen er alvorlig skadet eller savnet.

LES SAKEN