Gir du tilbakemelding?
Han gjorde min dag bedre med sin service.
- Hildegunn SalvesenMed lidenskap for god kundeservice

Evig eies kun et dårlig rykte, heter det i en sang. Og det er nok dessverre ganske sant. Det negative får dessverre ofte mer oppmerksomhet enn det positive.
Jeg har bestemt meg for at jeg skal si noe positivt til dem som gir meg en skikkelig positiv opplevelse, som imponerer meg, som gleder meg, og spesielt dem som gir meg god service!
Det jobber en usedvanlig serviceinnstilt mann i dagligvarebutikken i mitt nærmiljø. Hans fortreffelige kundebehandling faller så naturlig at det gir meg en fantastisk positiv energi. Etter et smil og hyggelig «hei», spør han smilende om jeg ønsker pose til varene? Hvis svaret er ja, så bretter han ut posen og plasserer varene i den etter hvert som de er skannet.
For meg er det så mye triveligere enn spørsmålet: «Pose?» etterfulgt av en pose som nærmest blir kastet ut. Den samme forskjellen ligger i spørsmålet: «Kvittering?» Han spør smilende: «Ønsker du å ha med kvitteringen?»
Ris og ros: Slik gir du feedback som funker
Jeg har fortalt det til «alle» jeg kjenner, men det er jo ikke så nyttig for den det gjelder. Derfor fortalte jeg ham hvor hyggelig det er å handle når han er i kassen, hvor heldige de er som har ham som arbeidstaker, og at jeg ikke møter mange som ham. Han ble så glad og takknemlig!
Han gjorde min dag bedre med sin service, og jeg gjorde hans dag bedre ved å gi tilbakemelding. Det skal jeg gjøre oftere til mennesker som gjør en forskjell for meg! Helt gratis å gi, og verdifullt for den som mottar!
Les mer om dette temaet
Mest lest akkurat nå
Hun kunne bruke opp mot 500 timer på å lage vaktplan. Så tok hun grep.
Sporvekslingstrøbbel på Bergensbanen: – Vil være følgeforsinkelser
Aksepterer å dele opp Ringveg øst
«Bergensernes jubel vippet ham nesten av pinnen»
Her er Matapour før angrepet. – Ikke avklart om han har samarbeidet med andre.
TV2: PST mener flere var involvert i angrepet