Direktøren svarer selv på hver eneste klage Bybanen får

Sinte passasjerer, uhell langs banen, driftsstans og ett tilfelle av full kollaps. Bybanedirektør Gry Miriam Olsen bestemte seg tidlig for at hun ville bli sjef. Hun angrer ikke, selv om det ikke alltid går på skinner.

I korridoren på vei inn til direktørens glasskontor kan vi ikke unngå å se tv-skjermer med internbudskap om krevende tider og at det er viktig å ta vare på hverandre.

– Ja vel, så du vil stupe rett i asfalten? Som du vil. Vi kan like godt ta de tøffe tidene først. Vi har, og har hatt, utfordrende dager i Keolis. Det er trist og trasig når vi ikke klarer å levere det tilbudet vi ønsker å gi passasjerene våre. Vi er lei oss når driftsproblemer ødelegger punktligheten, og de reisende ikke rekker frem i tide.

Les hele saken med abonnement

Mer fra BT magasinet

  1. BT MAGASINET

    – Fire år med å holde orden i byen vår har endret livet mitt

  2. BT MAGASINET

    «En av byens beste»

  3. BT MAGASINET

    David (20) følte han skulle besvime når han måtte snakke foran folk. Så meldte han seg på et kurs.

  4. BT MAGASINET

    – Sakte begynte bok­hyllen å krenge mot høyre

  5. BT MAGASINET

    En haiketur i Knarvik sikret Bart Lesaffre drømmejobben. Og kjærligheten.

  6. BT MAGASINET

    Hun sier gjentatte ganger: «Du må ikke se ned. Du må ikke se ned, Morten» ... Men jeg har allerede sett det.