Annonsørinnhold

På noen tiår vokste Lerøy fra en lokal bedrift i Bergen til globale Lerøy Seafood Group. I dag har konsernet 4600 ansatte og over 20 milliarder kroner i omsetning. Også IT-behovet har vokst kraftig. Lerøy har valgt BKK som en av sine samarbeidspartnere.

IT-leder Bjarte Sævig i Lerøy Seafood Group trives foran den store, hvite tavlen med en sort tusj i hånden.

– Enkelt forklart, begynner Sævig mens han drar den første svarte streken på tavlen. Han nøler, trekker på smilebåndet og ler. Dette er jo egentlig ikke så enkelt å forklare. 


Meglere i mørket

Vi skal tilbake til 2008. Da tilbød BKK å bytte ut kobberlinjen med fiber for å øke kapasiteten på nettlinjen til Lerøy. De takket ja, men overgangen til fiber gikk langt fra knirkefritt. 

Nødtvedt har fulgt bedriftsmarkedet tett på Vestlandet i over 30 år. Hun var også den som fikk overbevist IT-leder Bjarte Sævig om å installere fiber på Bontelabo i Bergen. 

Lerøy hadde etablert hovedkontoret sitt her allerede på 1950-tallet. Først i 2018 flyttet konsernet fra Bontelabo til nybygget på Marineholmen.












Men begynnelsen på fibereventyret kunne vært slutten på et langt og lykkelig partnerskap mellom Lerøy og BKK.

– Hva skjedde?

Nødtvedt humrer litt før hun svarer.

– Etter installasjonen av fiberlinjen ringte Bjarte Sævig meg. Før han fikk sagt noe, utbrøt jeg i glede: «Håper du er fornøyd!» 

Men Sævig var ikke fornøyd. Han var sint.

– Under installasjonen av fiberlinjen hadde vi klart å kutte ledningen til telefonsystemet deres – og hele meglerbordet som selger fisk satt uten summetone, sier Nødtvedt.

Det hører med til historien at feilen ble raskt rettet, og det gode partnerskapet lever i beste velgående den dag i dag. 


Facial expression, Smile, Hairstyle, Chin, Head, Hair, Face

Rita Madsen Nødtvedt er en av veteranene i BKK og har et langt og godt forhold til Lerøy. Foto: BKK

Samarbeidet mellom Lerøy Seafood Group og BKK begynte regionalt, ble etter hvert nasjonalt og endte til slutt opp globalt.

– Partnerskapet med Lerøy er veldig godt, og sammen finner vi gode løsninger. Internt hos Lerøy har vi mye kontakt med teamet til Bjarte Sævig, sier Nødtvedt.

Hun understreker at BKK også blir en bedre leverandør gjennom samarbeidet:

– Teamet hos Lerøy utfordrer oss og gjør oss uten tvil bedre på å videreutvikle løsningene vi tilbyr.

Til toppen

Produsert av Schibsted Partnerstudio for BKK

Journalistene og redaksjonene i Schibsteds medier har ingen rolle i produksjonen og publiseringen av dette annonsørinnholdet.
Schibsted Partnerstudio
©2020 Schibsted | Personvernerklæring og informasjonskapsler (cookies)