Utpå nyåret vil Newsweek igjen bli å finne i papirutgave, med britiske Economist som forbilde, snarere enn tidsskriftets tradisjonelle rival Time Magazine, forteller sjefredaktør Jim Impoco.

Newsweek ble grunnlagt i 1933 og ble på begynnelsen av 1990-tallet solgt i et opplag på over 3,3 millioner verden over.

Siden fulgte en jevn nedgang, og i 2010 var opplaget nede i 1,5 millioner eksemplarer.

Tidsskriftet ble solgt til investoren Sidney Harman for tre år siden og deretter slått sammen med nettavisen The Daily Beast.

Omleggingen var ikke vellykket og i august solgte Harman nettutgaven Newsweek Global til mediekonsernet IBT Media.

Impoco medgir at det vil ta tid å stable papirutgaven på fote igjen, men sier til The New York Times at målet er å bringe opplaget opp i 100.000 i løpet av det første året.

GJENOPPSTÅR: Newsweek i gammel drakt. Den nye papirversjonen legger seg nærmere Economist, sier sjefredaktøren.