Ifølge den franske flysikkerhetsmyndigheten BEA ble autopiloten innstilt på en nedstigning til 30 meter. Andrepiloten endret etter dette flere ganger innstillingene for å øke flyets hastighet, opplyste BEA fredag.

Alle de 150 personene om bord mistet livet da Airbus A320-maskinen fra Germanwings styrtet i den franske delen av Alpene for halvannen uke siden.

Det har tidligere kommet fram at flygeren Andreas Lubitz hadde hatt selvmordstanker, og ekskjærester har fortalt at han hadde store humørsvingninger og en kontrollerende atferd.

Da Lubitz tok flygersertifikat ga han flyinstruktørene sine beskjed om at han hadde hatt selvmordstanker, opplyste Lufthansa, Germanwings' morselskap, tidligere i uken.

I god stand

Ferdskriveren ble funnet på ulykkesstedet torsdag, og etterforskere bekreftet raskt at den var i såpass god stand at de hadde håp om å finne nyttig data.

I ulykkesområdet er det også funnet 40 svært ødelagte mobiltelefoner, som skal undersøkes av myndighetene.

Etterforskerne har funnet ut at andreflyger Andreas Lubitz, som trolig styrtet maskinen i fjellet med viten og vilje, hadde gjort undersøkelser på internett om forskjellige selvmordsmetoder. Han hadde også søkt etter informasjon om teknikken knyttet til cockpitdørene om bord på fly og sikkerhetsinnretningene.

Søkene på datamaskinen var gjort mellom datoene 16. og 23. mars. Flyet styrtet 24. mars.

DNA-undersøkelser

Da flyet hadde styrtet i fjellene nord for den franske byen Nice tirsdag ettermiddag, ble taleregistratoren funnet etter ganske kort tid. Her kunne man høre samtaler fra cockpiten som tyder på Lubitz styrtet flyet etter at han hadde stengt kapteinen ute.

Tidligere har boksen til ferdskriveren blitt lokalisert, men innholdet som ble funnet torsdag, hadde så langt manglet.

Germanwings-flyet traff fjellsiden med så stor kraft at flyet gikk fullstendig i oppløsning. For noen dager siden ble det klart at alle de 150 omkomne som var om bord er identifisert ved hjelp av DNA-undersøkelser av levningene som ble funnet i fjellsiden.