Paris (NTB-Reuters): Ukeavisa Le Journal de Dimanche trykket denne uken ikke en artikkel om at Sarkozys kone Cecilia unnlot å stemme ved det franske presidentvalget. Avisa er eid av mediemogulen Arnaud Lagardere, som er venn av Sarkozy.

Journalistorganisasjonen Reportere uten grenser oppfordrer nå til en offentlig debatt om Sarkozys vennskap til flere eiere av franske mediegrupper.

Også i fjor ble Sarkozys vennskapsbånd til Lagardere gjenstand for kritikk. Redaktøren for et ukeblad eid av Lagardere fikk sparken etter å ha trykket bilder av Cecilia Sarkozy sammen med en elsker, på bladets førsteside. Redaktøren hevdet da at det var Sarkozy som sto bak avskjedigelsen. (©NTB)

Nicolas Sarkozy sammen med konen Cecilia.
CHRISTOPHE ENA