Vladimir Semago, som ledet «Med mine egne ord» på en av Moskvas radiostasjoner, sier han ble sparket i forrige uke etter et program der han forsøkte å finne ut om folk er like enige i Russlands annektering av Krim-halvøyen, som myndighetene liker å fremstille det.

— For programmet fikk jeg en irettesettelse, og ble anklaget for å ha vært uetisk og provoserende, sier Semago.

Selv sier han at han ikke er imot at Krim blir en del av Russland, men at han stiller spørsmål ved måten det er blitt gjort på.

Radiostasjonen sier de kommer med en uttalelse mandag.