Lørdag morgen klokken 8.14 lokal tid ble det bekreftet at to døde menn var funnet sammen med vrakrester fra Air France-flyet, sier luftforsvarets talsmann Jorge Amaral.

Blant vrakrestene ble det funnet et flysete med et serienummer som stemmer overens med ulykkesflyet, en ryggsekk og en koffert med en flybillett fra Air France, melder letemannskapene.

Letingen har foregått i vanskelig værforhold på åpent hav, og mannskaper fra flere land har deltatt.

Det er tidligere funnet vrakrester som viste seg å ikke stamme fra flyet.

Autopilot slått av

Air France-flyet styrtet i Atlanteren da det var på vei fra Rio de Janeiro til Paris 1. juni med 228 personer om bord.

Under en pressekonferanse i Paris tidligere på dagen opplyste den franske flyhavarikommisjonen (BEA) at flyet sendte ut 24 automatiske feilmeldinger før det styrtet.

— Flere meldinger viser at autopiloten ikke var på, sa etterforskningsleder Alain Bouillard.

Det er uklart om autopiloten ble slått av eller om den hadde stoppet av seg selv etter å ha mottatt motstridende fartsmålinger.

Det har vært spekulert på om sensorer på utsiden av flykroppen som måler hastigheten, kan ha iset til og derfor blitt upålitelige.

Skifter ut deler

Flyprodusenten Airbus har etter ulykken sendt ut instruks til alle som bruker A330-flyene, om hva flygerne må gjøre dersom de ikke er sikre på at hastighetsmålerne viser riktig fart.

Airbus vil også å skifte ut deler på instrumentene som måler hastigheten på A330-flyene, opplyser BEA-direktør Paul-Louis Arslanian.

Det er den franske flyhavarikommisjonen som etterforsker ulykken.

— Det har vært flere tilfeller av denne typen feil på A330-flyene, sa Arslanian på pressekonferansen.

En av teoriene etterforskerne jobber ut ifra, er at flyet hadde feil hastighet da det fløy inn i et kraftig uvær ved ekvator.

REUTERS / Bruno Domingos / SCANPIX