I skarp konkurranse med flere av verdens største cruiserederier, gjorde Hurtigruten nesten rent bort i den internasjonale markedsføringsorganisasjonen for reiseliv -HSMAIs — konkurranse, og stakk av med en av platinum-prisene. Prisen ble gitt for Hurtigrutens julekampanje 2002.

Hurtigruten fikk i tillegg fem gull og en sølv for annonser og brosjyrer. Det deltok 1.500 arbeider fra 45 land. Platinum er den høyeste utmerkelsen som kan oppnås.

Inger Birkevold fra Pran & Torgersen, har laget brosjyren og annonsene, og mottok prisen sammen med Rosalynn Gershell fra Hurtigrutens USA-kontor.

Til sammen 546.977 personer reiste med Hurtigruten i 2002, og det er en økning på 22,5 prosent i forhold til 2001. Man må helt tilbake til Hurtigrutens glansdager på midten av 60-tallet for å finne tilsvarende høye passasjertall.

(NTB)