Flere spanske medier hevder at Carmen Martinez-Bordiu (55) får over 400.000 kroner i uka fra statskanalen RTVE for å delta i showet «Se hvem som danser».

TV-stasjonen nekter å kommentere saken, men påstandene har ført til heftige reaksjoner både fra venstre— og høyresiden i spansk politikk.

Kommunistiske Izquierda Unida har sendt brev til den delvis statsfinansierte kanalen, og spurt om Francos barnebarn er en person som harmonerer med kanalens sosiale og pedagogiske mål.