Flyet skulle ha dratt klokken 19.30 søndag.

– Vi fikk en fugl i motoren søndag kveld, men hadde håpet å få skiftet rotorblader raskt. Så viste det seg at slike ikke fantes i København. De skulle derfor ha kommet fra England mandag morgen, men kom dessverre ikke med det første flyet. Da ble det ytterligere forsinkelser, sier informasjonssjef Anne Grete Ellingsen i Norwegian til VG Nett.

Flyselskapet prøvde å booke om passasjerene, men det gikk ikke.

Ifølge Ellingsen forsøkte Norwegian å gi informasjon, men det ble vanskelig på grunn av ressursmangel.

– Det verste er at vi ikke fikk noen informasjon om våre rettigheter. Vi fikk verken mat, eller noe som helst. Først da vi ba de som tar seg av handlingen for Norwegian om å skriftlig få se EU-reglene som gjelder, ble vi tilbudt hotell, sier tidligere Oslo-ordfører Ann-Marit Sæbønes (62).

Ved midnatt ble passasjerene plassert på hotell. Fire timer senere måtte de stå opp, fordi det var håp om å få bli med et fly klokken 7. Men det gikk ikke, og de fikk matbilletter i stedet.

Deretter fikk de beskjed om at flyet skulle gå klokken 11. Så fikk de ny matbillett og beskjed om flyavgang klokken 15.

Norwegian beklager saken.