I dag går fristen for å betale regningen ut. ”Betal innen ti dager eller møt rettslig forfølgelse” sto det i brevet fra inkassobyrået.

— Hvis selskapet vil gå til rettslig forfølgelse, slik det står i brevet, er jeg klar til å møte det. Faktisk gleder jeg meg, sier 63 år gamle Yahaya Wahab til avisen New Straits Times.

Huset til Wahabs far ble stående tomt etter at faren døde. I januar ba Wahab om at telefonlinjen måtte stenges. Inkassobyrået mener denne telefonlinjen står svimlende 14.258.503.705.253.924 kroner i minus hos teleselskapet Telekom Malaysia.

En talsmann fra teleselskapet sier nå at beløpet er en trykkfeil begått av inkassobyrået. 80,640000000000001 malaysiske ringgits (143 kroner) ble til 806400000000000,01. Telekom Malaysia krever nå full rapport fra byrået.

— Det var tankeløst av selskapet å sende ut en regning uten å sjekke når beløpet var større enn alle landets telefonregninger til sammen, sier Yahaya Wahab til New Straits Times.