Kundesenter
Kundesenter

200.000 i bøter på to dager

Innbringende kontroll i sambruksfeltene også i dag.

Del på e-mail Del på e-mail Del på Facebook Del på Nettby Del på andre nettsteder

Onsdag ble bilistene advart, og i går fulgte politiet opp: Et par timers kontroll i sambruksfeltet i Fjøsangerveien onsdag formiddag endte med at 25 bilister fikk bøter på 4200 kroner hver - altså totalt 105.000 kroner.

Også i dag hadde politiet kontroll i sambruksfeltet i Fjøsangerveien, mens UP tok seg av sambruksfeltet i Åsane. Syv bilister fikk bot på søndre innfartsåre, mens 17 ble bøtelagt på nordre. I tillegg ble én bilist anmeldt for ulovlig forbikjøring.

Med andre ord har de samlede bøtene passert 200.000 kroner i løpet av to dager med kontroller.

- Flere kjører lovlig
- Vi ser at kontrollene har effekt. Det var færre overtredelser i Fjøsangerveien i dag. Vi er fornøyd med at de virker som om de fleste der nå kjører etter skiltingen, sier Jens Kleppe, fungerende leder for trafikkseksjonen ved Bergen sentrum politistasjon.

Han forteller politiet vurderer kontroller i tiden fremover også.

- Det blir interessant å følge med på om kontrollene har effekt på trafikkmålingene - altså om flere kjører sammen, sier han.

I går fortalte han at folk reagerer ulikt når de blir stoppet.

- Stort sett skjønner folk hvorfor de får bot, men det var en del som var litt kranglevorne og ikke så poenget, sier Kleppe.

Les også

Dårlig luft er god butikk

Restriksjoner på bilbruk og parkering gir gode tider for drosjene.

- Hva er vitsen?
- Jeg ble kraftig overrasket. Jeg jobber i nærheten, men har ikke sett skiltet tidligere, sier bilist Tom Karlsen, som ble stoppet i Fjøsangerveien i går.

Han sier at boten på 4200 kroner svir, og synes det hele blir for dumt.

- Lille Bergen skal liksom redde hele verdens miljøproblemer med å bøtelegge noen stakkars bilister. Hvilken nytte gjør dette egentlig? spør Karlsen.

- Vi gjør dette fordi vi er satt til å gjøre det. Et skiltvedtak er gjeldende lov, og vi skal kontrollere at loven følges. Erfaringen er at antall overtredelser går ned med en gang vi begynner å kontrollere, sier Jens Kleppe.

Han mener informasjonen til publikum har vært god, og understreker at politiet har ventet en viss tid før de nå begynte med bøtelegging.

Ble du tatt i kontroll? Diskuter saken i kommentarfeltet.

Les også

Bygarasjen åpnes

Og Klostergarasjens halveres. Ellers ingen nye tiltak mot luftforurensningen.

Del på e-mail Del på e-mail Del på Facebook Del på Nettby Del på andre nettsteder

Siste Kommentarer

Diskuter: 25 tatt i sambruksfeltet

Jeg tror aldri i verden Bergen kommune greier å lø...Les mer

Diskuter: 25 tatt i sambruksfeltet

Det er ikke det at de ikke har lært, men de bryr s...Les mer

Diskuter: 25 tatt i sambruksfeltet

nå politikerne våkne og la lastebiler og tyngre kj...Les mer
Kundesenter

Diskuter: 25 tatt i sambruksfeltet

pia (uregistrert bruker) 11. feb, 17:02
En barnevennlig tilnærming

Til Haakern.

Regner med du har gjort grundig reseach når du påstår at ingen som har barn, eller lever for føden bor i sentrum. Regner med du har talt barnehageplassene, arbeidsplassene og adressene til familiene som holder liv i Bergen.

Men men, hva skal vi med en by uansett, vi har jo alle de koselige kjøpesentrene med gratis parkering. Og husene i suburbia ligger jo fint og landlig til. Nærmere naturen og alt maset. Det er jo sikkert iallefall 3 år rtil de hogger ned skogen der borte og smekker opp tre nye eneboliger. Ja og den dammen der nedenfor huset, ville gjort seg fint som garasje. La oss fylle den igjen og sette i gang med byggingen... Vi vil bo nærmere naturen sa naboen din og sprengte vekk fjellet, barna dine klatret på.

Hva skal vi dessuten med et sentrum? Vi har jo tven og og jobben. Nei, det er bare å konkludere med at bergen sentrum gjør seg best som veikryss,og oppholdsplass for studenter før del tar til fornuften. Forblir Bergen et veikryss, kommer vi ialle tidsnok hjem til å se home and away...

Diskuter: 25 tatt i sambruksfeltet

maws (uregistrert bruker) 11. feb, 17:37
Skuffende å se at hverken BT eller BA stiller litt mere kritiske spørsmål til både politi og politikere.

Virker nesten som det er en "seier" for politikere og politi at de nå har fått utvidet muligheten til å enda en gang gå etter den lovlydige "mann" i gaten for å grafse til seg mere penger fra folks lommebok.

Men er vel en kjent sak at det er mere behagelig for politiet å stoppe vanlige folk, en å gå etter de virkelig kriminelle i dette samfunnet.

Nok et eksempel på hvordan systemet fungerer i den siste "sovjet stat".

Fokuset er i allefall helt feil spør du meg - For det er vel ikke noen som FAKTISK merker forskjell på forurensingen inne i sentrum.

RE: Diskuter: 25 tatt i sambruksfeltet

Bjarne (uregistrert bruker) 11. feb, 18:58
Ikkje godta bota,men ver kritisk i og med det er opplysingskilt og ikkje forbudskilt.Prøv det juridisk.

Diskuter: 25 tatt i sambruksfeltet

Morten (uregistrert bruker) 11. feb, 19:00
Det er skremmende å se kommentarer av typen "Jeg liker ikke loven, så derfor er det urettferdig at jeg straffes for å bryte den."

Stå på, Onkel Politi. Kontrollene er dessverre helt nødvendige.

RE: Diskuter: 25 tatt i sambruksfeltet

Jørgen (uregistrert bruker) 11. feb, 20:04
Morten skrev:
Det er skremmende å se kommentarer av typen "Jeg liker ikke loven, så derfor er det urettferdig at jeg straffes for å bryte den."


Så våre folkevalgte (eller rettere sagt de kreftene som står bak dem) kan finne på hvilken som helst lov, og dermed skal folk av prinsipp bøye seg uansett?? Jeg ser sikker på at ukrainerne som ble utsatt for Stalins lover og hans Holomodor på -30taller er helt enig med deg.....

RE: Diskuter: 25 tatt i sambruksfeltet

Erkebergenser (uregistrert bruker) 11. feb, 22:04
Morten skrev:
Det er skremmende å se kommentarer av typen "Jeg liker ikke loven, så derfor er det urettferdig at jeg straffes for å bryte den."


Helt enig. En sammenlikning med hva som foregår i diktaturstater er fullstendig upassende, intellektuelt vanvittig. Det har aldri vært en menneskerett å kjøre bil hvor som helst og når som helst. Derimot setter jeg pris på at det ihvertfall innføres noen tiltak når byens borgere utsettes for uakseptabel luftkvalitet

RE: Diskuter: 25 tatt i sambruksfeltet

Kjakan (uregistrert bruker) 11. feb, 22:53
Jørgen: Dersom du kan dokumentere at millioner av mennesker sulter ihjel som følge av sambruksfeltet, et tiltak for å hindre helseskadelig luft i Bergen sentrum, skal jeg være enig med deg. Vi skal ikke godta statsledere som bedriver massemord av egen befolkning.

Om dokumentasjonen uteblir er jeg enig med Morgen og NN. Det er skremmende hva enkelte bilister får seg til å uttale i denne debatten. Road-rage har funnet BT-nett.

Diskuter: 25 tatt i sambruksfeltet

BJ (uregistrert bruker) 11. feb, 19:55
Jeg har et lite spørsmål inne i denne diskusjonen,vis man ligger i venstre felt,og det kommer en bil i høyre felt med 2 pers i, som kjører fortere enn han i venstre
felt pga han kanskje står i kø,hva sier lov verket om forbi kjøring i høyre felt?Sier ikke lov verket at all forbi kjøring skal foregå på venstre side,så dvs at samkjørings feltet skulle vært på venstre side ikke høyre,så hvem er feil her,di som ligger i høyre felt eller di som skilter samt di som bøtelegger (politiet)

RE: Diskuter: 25 tatt i sambruksfeltet

maws (uregistrert bruker) 11. feb, 21:18
BJ skrev:

Jeg har et lite spørsmål inne i denne diskusjonen,vis man ligger i venstre felt,og det kommer en bil i høyre felt med 2 pers i, som kjører fortere enn han i venstre

felt pga han kanskje står i kø,hva sier lov verket om forbi kjøring i høyre felt?Sier ikke lov verket at all forbi kjøring skal foregå på venstre side,så dvs at samkjørings feltet skulle vært på venstre side ikke høyre,så hvem er feil her,di som ligger i høyre felt eller di som skilter samt di som bøtelegger (politiet)


Om det faktisk er lov å gjøre det på den måten de har gjort her - med skiltingen etc. Så er det faktisk lov å kjøre forbi i høyre felt.

Utklipp fra lovdata:

[quote]
§ 12. Forbikjøring

d) Kjørende i kjørefelt som er forbeholdt bestemte trafikanter, kan kjøre forbi til høyre for kjøretøy i annet felt. [/quote]

men bøtenivået og oppførselen til politiet i dette tilfellet synes jeg er mildt sagt under enhver kritikk - dette er "midlertidige" ting og de burde da kunne utvise litt mere sunn fornuft - som de så fint uttrykker at de gjør.

Og la det være sagt - jeg kan ikke fatte at de får ned forurensingen med å redusere hastigheten til 60 på motorveien - selv om ikke kjøre computeren i en bil vil være 100% riktig med tanke på forbruk, så vil uansett denne vise et høyere forbruk ved 60km/t en den gjør i 80-90km/t (i de aller fleste biler).

Diskuter: 25 tatt i sambruksfeltet

Tj (uregistrert bruker) 11. feb, 19:16
Stor fare for at jeg hadde blitt tatt for å fornærme en polititenestemann. Hva med de som tilfeldigvis tar seg en sjelden tur til Bergen uten å vite om disse skiltene. Det er altfor drøyt med 4200,-. Det ville uten tvil hatt en god nok virkning om beløpet var mye mindre.
Ellers vil jeg også "applaudere" politikerene i Bergen som lager byen om til et stort trafikkryss der all trafikken MÅ innom for å komme seg videre. I ettertid må de finne på alle mulige NØDLØSNINGER, men fortsetter med planer om å lage trafikkrysset sitt ennå STØRRE (tunell til Arna). Logisk tenkning og en viss intelligens er også påkrevd for politikere, men det ser desverre ut til å være mangelvare.

RE: Diskuter: 25 tatt i sambruksfeltet

Haakon (uregistrert bruker) 11. feb, 20:42
Bra for deg at du ikke ble stoppet i den kontrollen, da. Forulemping av tjenestemann er meget kostbart og fryktelig unødvendig, da det sjelden og aldri lønner seg å være ufin mot kvinner og menn i uniform.
De som tar seg en tur til byen og kjører i strid med skilting bør definitivt bøtelegges. Å ikke være oppmerksom på skilting er straffbart. Et svært dårlig argument som faller på sin egen urimelighet.

Opplysningsskilt ja, so what??

Rune (uregistrert bruker) 11. feb, 20:11
Ser at mange her kommenterer at dette skiltet er et opplysningskkilt, og at det derfor tilsynelatende ikke er forbudt å kjøre der.

Vel la meg si det slik; skiltet opplyser om at det er et sambruksfelt, og dermed at trafikkreglene for sambruksfelt er gjeldende. Det er med andre ord ikke skiltet som gir føringer for hva som er lov eller ikke, skiltet bare opplyser om hvilke trafikkregler som gjelder.

Tilsvarende er det satt opp opplysningsskilt f.eks. ved gangfelt. Man er også her pliktig å stoppe for fotgjengere. Tror neppe man kommer langt med å påstå at dette var et opplysningsskilt.

Gangveier og sykkelveier er opplyst med opplysningsskilt. Det betyr imidlertid ikke at det er fritt frem for motorisert ferdsel her, men skiltet opplyser om at trafikkreglene for gang og sykkelveier er gjeldende.

Når man kommer til forbudskilt så opplyser disse skiltene om forhold som AVVIKER fra trafikkreglene. Eks fartsgrense 60. Det står ingen sted i trafikkreglene at 60 er en gjeldende fartsgrense. I trafikkreglene opplyses det derimot at fartsgrensene 50 og 80 er gjeldende i Norge. 60 er dermed et avvik, og kan følgelig ikke skiltes med et opplysningsskilt.

Ta lappen folkens!!

Og lykke lykke til til de som evt vil prøve dette for retten. (Jeg spanderer ikke saksomkostningene)

Diskuter: 25 tatt i sambruksfeltet

NN. (uregistrert bruker) 11. feb, 21:35
Var i byen i dag, ingen smog fordi det var litt vind....
De tiltakene som er satt ut i livet var vel for å begrense tilstrømmingen av eksos når det var stille, eller?
Hvorfor bøtlegger de ærlige folk når luften er så fin?
Hvorfor er politiet så raske og flittige med bøter når grunnlaget for dem ikke er der?
Hvorfor blir vi behandlet sånn i det gode Norge?
Hvorfor vise sånn maktaroganse overfor vanlige arbeidsfolk?
Vil bare si at måten politiet forsvarer denne bøtleggingen på, virker som et hån mot innbyggerne, makt og paragraffrytteri.
Alle forstår at vi trenger et politi, men det er vel ikke på denne måten de henter tillit fra folket, når byen er ren for smog og grunnlaget for tiltakene ikke er der mere.
Hva med de som bestemte innføringen, skal de ikke avvikle ordningen når luften er god?
Vi som innbyggere sitter som idioter og forstår bare ikke hvorfor maktapparatet skal brukes for enhver pris, mot oss uten grunn.
Forstår ikke at ikke det utøves streik og blokader av veinettet, i protest mot urettferdig behandling av innbyggerne, både fysisk, psykisk og økonomisk.
Tro hvordan land vi liker å sammenligne oss med ville ha løst problemene på?
Storartet å bli straffet for å kjøre på en bit motorvei, vi har betalt med bompenger.....Tror mange er undrende, men hvem gir oss svar?..............

Diskuter: 25 tatt i sambruksfeltet

f l (uregistrert bruker) 11. feb, 22:53
Meget godt politiarbeid, godt det ikke er noe særlig med kriminalitet i kommunist staten Norge. Det ville jo innebære vanskelige arbeidsdager i etaten

Diskuter: 25 tatt i sambruksfeltet

Ole H (uregistrert bruker) 12. feb, 00:56
skjønner ikke helt hva dere klager over. jeg er enig med at de ikke burde sette ned fartsgrensen på motorveien, men det er ikke så VELDIG vanskelig å se de skiltene som er satt opp. og da er det heller ikke så VELDIG vanskelig å forholde seg til hvor man skal ligge i veien. i tillegg til at dette er opplyst både i media og radio så henger det svære elektroniske skilt på motorveien som opplyser om dette, i tillegg til litt mindre refleksgule skilt som står ved siden av veien. og for de som ikke følger med i traffikken og ser slike ting har rett og slett ingenting på veien å gjøre.
kjører selv fra Dotningsvik til Lagunen hver dag og har ingen problemer med å ligge meg i den filen som jeg skal.
jeg mener også at det skulle vært sambruksfelt ut av byn.
politiet gjør en flott jobb med å huke ut de som ikke følger med i trafikken og ikke skjønner at du må være minst to i bilen for å bruke sambruksfeltet.
Og for de som ikke vet hva dett skiltet betyr, er det deres egen feil. hver enkelt person har selv ansvar for å være oppdatert på nye regler og skilt.

Og for de som har mulighet så går det an å samle seg litt slik at det blir billigere for alle å transportere seg frem og tilbake.


ha en fortsatt god natt...

RE: Diskuter: 25 tatt i sambruksfeltet

Boltitten. (uregistrert bruker) 12. feb, 10:37
Du trenger ikke å være så belærende overfor dine medtrafikkanter...
De fleste forstår trafikkmønstret og skiltingen, gammel vane er noe annet...
Det som er bøygen i det hele er at når smogen ikke er i byen/landsbyen, så er det ikke grunnlag for å straffe bilbrukerne økonomisk med bøter...
Om vi har forstått dette rett, så skulle det innføres restriksjoner på kjøring dager med dårlig luftkvalitet. Det er dette folket reagerer på........
Når denne nødløysningen kjøres fram som en maktdemonstrasjon mot folket, selv på dager med ingen trafikk og fin luft, da forstår du også at noe er galt....
Om vi snakker om motorveien til/fra Åsane så sier det alt om framgangsmåten til maktapparatet...
Det siste avsnittet ditt er dumt, da bruker vi heller buss...
Bare husk det: De som kjører har en eller mange grunner for det, det er ikke meg eller deg som skal avgjøre hva naboen eller andre velger å foreta seg i jobb eller fritidssammenheng....
Til dere super dirigenter: Forsøk å tilrettelegg din egen hverdag, så blir det mindre frustrasjon over andres handlinger....

Diskuter: 25 tatt i sambruksfeltet

Hegle (uregistrert bruker) 12. feb, 10:41
Jeg har ennå ikke lest eller hørt et eneste godt argument for å innføre lavere fart og "sambruksfelt" som krisetiltak. All fornuft tilsier jo at dette på kort sikt virker mot sin hensikt. Lavere fart og sambruksfelt fører selvølgelig til betydelig kø i venstre felt. I praksis betyr det at bilene oppholder seg betydelig lenger på veien med tomgangskjøring i køen - noe ingen kan bestride. Dette er jo skremmende innlysende - men likevel blir tiltaket innført for å hjelpe akuttsituasjonen. Det kan jo bare forverre situasjonen. Sambruksfelt over tid kan jo tvinge folk til en bruksendring på grunn av de endeløse køene - men ikke på kort sikt. Det tar tid å endre slike vaner. I mellomtiden forverres situasjonen. Så er politikere fornøyd med at de har handlekraft - og bilister blir hengt ut som de værste forbrytere, mens voldsmenn og kriminelle går løs. Når vi i tilegg vet at Bossforbrenningsanlegget i Rådalen kunne forbedret forurensingen i sentrum tilsvarende alle byens biler - hvis det hadde blitt lagt til rette for det, så blir det bare enda mer tragisk. Hvis man hadde innført fyringsforbud for alle hus mellom de syv fjell så hadde det hatt 20 ganger bedre effekt enn trafikkreduksjon. Hvis bossforbrenning og fjernvarmenettet kunne erstattet alle byes gamle og dårlige oljekjeler - inklusiv Haukeland sykehus - så ville det ha redusert utslippene i byen mer enn alle byens privatbiler. Når vi da vet at bosset blir sendt ut av fylket - til Sverige - fordi det isolert vil gi litt mer kroner inn på kommunekontoene - da er det bare enda mer tragisk å høre på hvor handlekraftig politikerne i byen er. Når man som forbryter (les bilist), ser på alle de farlige situsjonene som skjer på innfartsårene pga kø i et felt og 60 km/t i det andre - så blir man bare trist. Hvordan kan vi ha ledere med så lite forståelse og kompetanse? Men jeg hadde håpet at noen kunne svare meg på hva vi kan oppnå med sambruksfelt og redusert hastighet på kort sikt.

Diskuter: 25 tatt i sambruksfeltet

Dyret (uregistrert bruker) 12. feb, 11:45
Bruk politiet til mer fornuftige oppgaver enn dette. Herre min hatt for et overkontrollert samfunn.

Diskuter: 25 tatt i sambruksfeltet

Martin Hole (uregistrert bruker) 12. feb, 14:11
Jeg tror aldri i verden Bergen kommune greier å løse problemet med luftkvaliteten med sambruksfelt og gratis busser. Folk kommer i stor grad til å ta bilen uansett. Det eneste effektive grepet å ta er å heve prisen i bomringen til minst 150 i rushtiden. Selvfølgelig med varsling med lystavle ved bommene og i media. Noen grupper burde være unntatt ekstra avgift slik som drosjer, hjemmehjelp. Vet at dette kan slå litt urettferdig ut på noen grupper, men det kan aldri bli 100% perfekt uansett, men det er garantert effektivt. Dette blir en avveining mot et visst antall for tidlig døde og det å redusere plagene for de mange som har plager av dette. Jeg er drittlei all sutringen fra politikerne som anklager "uansvarlige" billister. La oss nå få en ordning som virker!

Diskuter: 25 tatt i sambruksfeltet

Christel B (uregistrert bruker) 12. feb, 16:59
Det er ikke det at de ikke har lært, men de bryr seg ikke. Jo flere tiltak, jo verre blir det. Det er så mye penger blandt folk idag, at kr. 4.200 i bot betyr ingenting. De betaler med glede bare de kan få kjøre bil.

Diskuter: 25 tatt i sambruksfeltet

ola (uregistrert bruker) 12. feb, 19:05
nå politikerne våkne og la lastebiler og tyngre kjøretøy som spyr ut eksos og annen dritt få bruke sambruks feltene så de slipper å stå i kø å spy ut den driten så hadde det kansje vært en mening med sambruks felt.

Din kommentar



Uregistrert Uregistrerte innlegg modereres

På grunn av tekniske problemer er påloggingsmuligheten tatt bort inntil videre.

Vi beklager dette.

Søk i skattelistene Topplister

Eks: Ola Nordmann

Bilder

  • OVERRASKET: - Vi må ta det med et smil, men det svir, sier Tom Karlsen, som var en av 25 som fikk bot. FOTO: Alice Bratshaug
  • KONTROLL: Politiet sjekket bilistene i sambruksfeltet i Fjøsangerveien i formiddag. FOTO: Alice Bratshaug

3 mest leste artikler »

Vegrapport

Følg alle skip direkte

Bt.no har mange digitale tjenester. Her kan du følge skipstrafikken i Hordaland minutt for minutt.

Søk i skattelistene

Eks: Ola Nordmann
  • Her kan du gå på ski

    Fortsatt ikke fått nok av snøen? Her er skiløypene i Bergensområdet. Den interaktive oversikten krever at du har Flash installert på datamaskinen.

  • Vann til folket

    Hele byen snakker om vannkrisen, men hva skjer egentlig med vannet før det når kranen din?

Kommentar

  • James Bulgers spøkelse

    Barnedrapet som ble symbolet på Storbritannias moralske forfall, ryster igjen De britiske øyer.

Leder

  • Israel tøyer tålmodigheten

    Israels demonstrative benspark på sin beste medspiller tyder på at det trengs mer diplomati i Midtøsten enn noen gang før.

Leserombudet

Leserombudet
  • En gyllen sjanse

    BT bør prioritere grundig journalistikk om trafikk og byutvikling, mener Leserombudet.

Leder

  • Lysbakkens tur

    Barnevernet sliter fortsatt tungt, og som alltid er det barna som er taperne. Statsråden kan ikke sitte stille og vente på at problemene skal gå over.

NRK1

  • 06:30 Morgennytt
  • 10:00 NRK nyheter
  • 10:05 Folk
  • 10:35 «Nordkaperen» seiler i Indonesia (2)
  • 11:35 Norge rundt
  • 12:00 NRK nyheter
  • 12:10 Herskapelige gjensyn
  • 12:40 Frilandshagen (8)
  • 13:10 Skavlan
  • 14:10 Himmelblå (2)
  • 15:00 NRK nyheter
  • 15:10 Dynastiet (7)
  • 16:00 Derrick (7)
  • 17:00 NRK nyheter
  • 17:10 Herskapelige gjensyn
  • 17:40 Oddasat
  • 17:55 Nyheter på tegnspråk
  • 18:00 Førkveld
  • 18:40 Distriktsnyheter
  • 19:00 Dagsrevyen
  • 19:45 Bedre puls (3)
  • 20:15 Klasse 10 B (9)
  • 20:55 Distriktsnyheter
  • 21:00 Dagsrevyen 21
  • 21:30 Ulykkesfuglen (1)
  • 22:30 Hjernevask (3)
  • 23:10 Kveldsnytt
  • 23:25 Finnmarksløpet
  • 23:55 Poirot: Det tause vitnet
  • 01:40 Sport jukeboks

NRK2

  • 06:30 Morgennytt
  • 10:00 NRK nyheter
  • 10:05 Spøkelsesbilisten
  • 11:00 NRK nyheter
  • 11:05 Hollywood-redaksjonen (4)
  • 11:30 Viten om: Rottene kommer
  • 12:00 NRK nyheter
  • 12:10 Kjærleikens bod (7)
  • 12:30 Åpen himmel: Skaperglede (2)
  • 13:00 NRK nyheter
  • 13:05 Kjærlighet (4)
  • 13:35 Uka med Jon Stewart
  • 14:00 NRK nyheter
  • 14:05 Priit Pärn - animasjonens Pärnograf
  • 15:00 NRK nyheter
  • 15:10 Snowboard Diaries (4)
  • 15:35 Sportsrevyen
  • 16:00 NRK nyheter
  • 16:30 NRK nyheter
  • 17:00 NRK nyheter
  • 17:10 Klasse 10 B (8)
  • 17:50 Billedbrev fra Latin-Amerika
  • 18:00 NRK nyheter
  • 18:03 Dagsnytt 18
  • 19:00 Paralympics i Vancouver
  • 20:15 Aktuelt
  • 20:45 Paralympics i Vancouver
  • 21:55 Keno
  • 22:00 NRK nyheter
  • 22:10 Urix
  • 22:30 Paralympics i Vancouver
  • 23:15 Oppdrag Antarktis (3)
  • 00:05 Bedre puls (3)
  • 00:35 Oddasat
  • 00:50 Distriktsnyheter
Lukk vinduet