«Jippi! Du er trygg, kjære Ludo-kunde! Løsning er på plass, og du vil få summetone fra ny nettleverandør. Du vil motta informasjon om kort tid om hvordan dette blir gjennomført i praksis. Men vær trygg – Ventelo-saken vil ikke få noen innvirkning på din mobiltilgang! Idar/Ludo mobil», skriver Idar Vollvik i en melding på Facebook, ifølge bt.no.

Vollvik skriver i en e-post til bt.no at han vil komme tilbake med ytterligere kommentarer.

Kommunikasjonsdirektør Øyvind Vederhus i Netcom bekrefter overfor bt.no at en løsning er på plass.

— På vegne av TeliaSonera kan jeg bekrefte at en kommer til å sikre Ludo-kundene sin mobiltilgang. Hvordan dette skjer, og mer info, vil komme på en pressekonferanse i morgen, sier Vederhus.

Truet med stenging av nett

I en pressemelding onsdag morgen skrev Ventelo at de nå forbereder seg på å stenge ned nettet for Ludo mobils kunder innen utgangen av februar.

Årsaken til nedstengningen er Ventelos konkursbegjæring av Idar Vollviks tre selskaper innen Ludo-systemet. Bakgrunnen er at Ludo mobil ikke har betalt for leveransene fra Ventelo, som leverer mobildekning for Ludos kunder.

Ludo mobil var i ferd med å bli stengt i begynnelsen av februar, men fikk på plass en avtale med Ventelo i siste sekund.

Ludos tjenester skulle holdes i gang mot en forhåndsbetaling på én million kroner. I tillegg skulle 20 millioner kroner betales innen 16. februar, for å dekke Ludos gjeld til Ventelo. Disse pengene har ikke kommet, og det er årsaken til at konkursbegjæringen nå opprettholdes.

Lovet løsning

Ludo-sjef Idar Vollvik har flere ganger skrevet på sin Facebook-side at en endelig løsning er nær.

Onsdag morgen skrev han følgende:

«LUDO forbereder nå en SMS til alle våre kjære kunder, hvor vi vil orientere om endelig løsning, kommer også til å legge ut info her på Facebook og på ludomobil.no.»

I en e-post til bt.no skrev Vollvik at Ludo Mobil kommer med mer informasjon rundt klokken to.

— Alt fra PT og Ventelo er gammelt nytt. Vi kommer med helt nye oppdateringer rett før kl. 1400, skriver han.

Nå skal han altså ha funnet en ny teleleverandør.