Det har vært kontakt mellom partene, men Ludo har ikke betalt 20 millioner kroner slik avtalen var. Dermed fastholder Ventelo konkursbegjæringen mot Idar Vollviks mobilselskap, skriver Dagens IT. Ventelo råder Ludos mobilkunder til å finne seg en ny leverandør.

— Vi har strukket oss langt og ventet på en løsning - og håpet på en løsning, men når pengene ikke kommer, så blir vi nødt til å iverksette, sier kommunikasjonssjef Heidi Egede-Nissen i Ventelo.

- Tror på løsning

Idar Vollvik kommenterte saken kort på sin Facebook-profil fredag.

— Det er igjen skriverier om Ludo Mobil og Ventelo, dette skal vi løse, mer info kommer senere, skriver han.

Avtalen mellom Ludo og Ventelo gikk ut på at det skulle betales en million kroner i kompensasjon til Ventelo pluss forskuddsbetaling for fremtidig leveranser. I tillegg ble Ludos aksjonærer gitt anledning til å kjøpe ut Ventelos fordringer på 38 millioner kroner for 20 millioner kroner. Dette var et ubetinget krav for at Ventelo skulle trekke konkursbegjæringen mot Ludo, men ble ikke innfridd.

«Det innebærer at Ventelo fastholder konkursbegjæringene mot Ludo Mobil, Ludo Group, Vollvik Invest og Tantor65. Videre betyr det at Ventelo ikke lenger er forpliktet til å levere mobiltjenester til Ludo», skriver Ventelo.

Melding til Post- og teletilsynet

Ventelo har til nå levert telelinjer til Ludo, men stenger ned leveransen så snart som mulig. Selskapet har allerede sendt en søknad til Post- og teletilsynet, og vil stenge ned så snart tillatelsen foreligger.

— Sluttkundene må påregne at slik nedstengning vil finne sted i løpet av kort tid, skriver Ventelo.

Det er Ludo Mobil som har ansvar for å informere sine kunder om stenging. (©NTB)