Egghead.com fikk hjelp av FBI, kreditkortselskapene og sikkerhetseksperter til å sjekke mulig misbruk av kontonumrene til butikkens 3,6 millioner kunder.

Nettbutikken fryktet at datasnoker hadde stjålet kreditkortnumre under et hacker-angrep noen dager før julaften.

Gjennomgangen avdekket "svindelaktig aktivitet" for 7500 av kreditkortnumrene Egghead oppbevarte for kundene. Men Egghead.com hevder disse svindelforsøkene ikke stammer fra jule-angrepet, og er knyttet til andre tyveriforsøk.

— Vår interne kartlegging viser tegn til at butikkens sikkerhetssystem avbrøt angrepet mens det holdt på, sier Egghead-sjefen i en pressemelding.

Egghead.com har blitt kritisert for ikke å ha aksjonert raskt nok etter angrepet. Sikkerhetsekspert Mark Itwaru fra Navaho Networks refser Egghead for å ha avsluttet undersøkelsen for tidlig. Han hevder også at nettbutikken var for dårlig sikret i utgangspunktet.

— Selskapet slurver med sikkerheten, og må komme opp med noe bedre. Hvis de fortsetter å avvise at de har et sikkerhetsproblem, vil kundene slutte å stole på dem, holde seg unna butikken, sier Itwaru ifølge canadiske National Post.

Egghead.com, som selger program- og maskinvare til forbrukermarkedet, vil ikke kommentere hvordan hackerne i det hele tatt har hatt tilgang til selskapets kredittkortdatabase. (Origo)