Les også:

– God dekning og stabilt nett over hele Norge er kjernen i vår virksomhet. Når en så stor feil inntreffer, er kompensasjon på sin plass. Ingen av våre privat— eller bedriftskunder blir fakturert for bruk av mobiltjenester i pinsehelgen, sier administrerende direktør Ragnar Kårhus i Telenor Norge.

Det vil ikke bli fakturert for mobiltjenester som er benyttet i perioden fredag 10. juni klokka 00.01 til mandag 13. juni klokka 23.59. Dette gjelder all mobiltrafikk – både i inn- og utland – taletrafikk, tekst- og bildemeldinger, innholdstjenester, samt bruk av mobilt internett på mobiltelefon, nettbrett og PC.

Feilen som inntraff like før klokka 13 fredag gjorde at samtaler og tekstmeldinger bare unntaksvis kom igjennom.

– Det er alltid en risiko for at feilsituasjoner kan oppstå, men dette er den mest omfattende feilen vi har hatt siden mobilnettet ble åpnet i 1993. Det er en feil vi på det sterkeste beklager, sier Kårhus.