— Mange tjenester er nå på vei tilbake til det normale. Når man skal slå av maskinene og starte det opp igjen, tar det litt tid, men mange av bankene melder nå om at ting er nesten som normalt, sier konserndirektør Geir Remman i Evry.

Et driftsproblem hos leverandøren Evry førte tirsdag ettermiddag til at mange bankkunder i Norge opplevde problemer med minibank, betalingsterminaler, nettbank og mobilbank.

— Dette er en beklagelig situasjon som har ført til at flere banker over hele landet var berørt, sier Remman i Evry.

— Alt skal nå fungere igjen. Vi er glad for at problemet er så raskt over, men beklager ulempene dette medførte for våre kunder, sier informasjonskonsulent Frode Sandal i Sparebank1 SR-Bank.

— Vi har problemer med minibanker, nettbank og mobilbank. Interne systemer i banken er også nede, sa Sandal i Sparebank1 SR-Bank til Aftenbladet.no klokken 15.

Trøbbelet oppsto klokken 14.51.

Også DNB skrev på sine sider at de hadde problemer med sin leverandør. "Dette medfører at det ikke er mulig å logge inn i nettbanken,bruke våre SMS-tjenester eller kontofon". De melder også om at det er problemer med å komme gjennom på telefon til kundeservice.

Ifølge Evry sin nettside, har selskapet ansvaret for om lag en tredel av alle IT-tjenesteleveranser i Norge.