Sprays portalnettverk vil etter oppkjøpet bli størst i Norden, med fire millioner unike besøkende i måneden, skriver Dagens Industri. Schibsteds skandinaviske SOL-satsing får dermed kraftig konkurranse.

Spray vil etter oppkjøpet være et av Europas fem største portalnettverk, med seks millioner besøkende.

— Vår strategi om å bygge et nettverk av entreprenør-drevne portaler med tydelig lokal forankring har gitt oss en sterk stilling som europeisk utfordrer til de amerikanske portalene, sier Sprays konsernsjef og gründer Johan Ihrfelt.

Jubii beholder sin selvstendige profil, men vil dra nytte av felles utvikling, salg og markedsføring, opplyser Ihrfelt.

Spray vil ikke ut med hvor mye de betaler for Jubii, men det er klart at det betales med aksjer i Spray, som skal noteres på Stockholmsbørsen i år.

Selskapet har allerede portaler i Norge, Sverige, Frankrike, Tyskland, Italia og Tsjekkia.

(Origo)