«Én vaffel, én stemme»

Det står på en av de mange plakatene som ble sendt ut i aulaene på Bergens utdanningsinstitusjoner i dag.

Markedsføringen er en del av offensiven for å få Melhuus valgt som konserndirektør i Adecco i sommer. Dersom hun får sommerjobben vil hun få ansvaret for å lede 7000 mennesker og vil tjene 100.000 kroner i måneden, skriver Bt.no.

— Jeg er ikke redd. Jeg synes bare det er fantastisk moro dersom jeg får jobben. Det vil sette meg på prøve og gi meg sjansen til å utvikle egenskapene mine i tillegg til å lære meg nye, sier 21-åringen som er den yngste av 10 finalister til sommerjobben.

Tøff rekrutteringsprosess

Plakatene, som fire venninner hjelper henne med å lage, skal hjelpe Melhuus til å samle flest mulig «likes» på en side på Facebook.Etter at Melhuus har hatt flere intervjurunder, IQ tester og personlighetstester er nemlig neste steg i konkurransen nå å bruke kontaktnettverket.

— Vi ønsker oss kandidater som har som har evnen til å bygge nettverk og å skape engasjement, sier Anders Øwre-Johnsen, konsernsjef i Adecco i en pressemelding.

Fulltidsjobb å søke jobb

For Melhuus har promoteringen av seg selv vært en fulltidsjobb de siste ukene. Hun har tatt kontakt med gamle lærere for å få dem til å promotere henne i klassen.

Det samme har hun gjort med gamle trenere. På BI går hun inn i forelesningssaler for å fortelle om seg selv, og på sosiale medier er hun nærmest online kontinuerlig for å få folk til å stemme på henne.

— Jeg skal gi bort én vaffel per stemme. Det har jeg tro på vil fungere, sier Melhuus, som innimellom stemmesankingen leser til seks eksamener i vår.

14.mai går de fire kandidatene som har fått flest stemmer videre til Adeccos assessmentsenter. Her må stjernekandidatene prestere gjennom å løse flere oppgaver foran en jury av fagpersoner samt publikum, står det på Adeccos nettsider.

Har du skaffet deg sommerjobb enda? Si din mening i kommentarfeltet eller på våre facebooksider!