Rieber & Søn, som er kjent for merkevarene Toro, Mr.Lee, Denja og Velbekomme, ser en god vekst i ferdigmaten.

— Dettesmaker ekstra godt. Vi fikk en tøff start på året med økte råvarepriser ogsvakere salg. Vi har også hatt krevende utfordringer i flere av markedene viopererer i. Vi har jobbet i motvind hele første halvår, så dette føles godt,sier konsernsjef Patrik Andersson i en pressemelding.

Matvareprodusenten la frem resultattallene for tredjekvartali går. De var tydelig godt fornøyd med utviklingen, selv om veksten i omsetningmellom tredje kvartal i fjor og i år ikke er mer enn 0,7 prosent.

Ferdigretter

Tredje kvartal i fjor var historisk godt for Rieber &Søn. At de er tilbake på linje med det, gjør at optimismen råder i selskapet.

Selskapet som er mest kjent for posesuppene sine har detsiste året satset mye på ferdigretter under navnet Velbekomme. Nå viser det segat det er disse produktene som har størst vekst.

— Kjølteog flytende varer vokser mest. Velbekomme-rettene går bra, så vi tror det erher veksten kommer i fremtiden, sier kommunikasjonsdirektør Geir Mikalsen iRieber & Søn til Aftenposten.