Driftsresultatet endte på 338 millioner kroner i 2012, en nedgang fra 407 millioner kroner året før. Det er likevel det nest beste driftsresultatet i selskapets historie.

Omsetningen steg med 244 millioner kroner fra 2011, slik at driftsinntektene i fjor endte på drøye 3,4 milliarder kroner. Mediehuset TV 2 nådde dermed i fjor den hittil høyeste omsetningen i selskapets historie.

Flere reklamekroner

Reklameinntektene har også gått rett vei for selskapet.

FORNØYD: - Jeg er spesielt fornøyd med at vi klarte å stabilisere seertallene for hovedkanalen TV 2 etter flere år med nedgang, sier TV 2-sjef Alf Hildrum.
PAUL SIGVE AMUNDSEN (ARKIV)

Med en vekst på 101 millioner kroner fra 2011 endte reklameinntektene i fjor på knappe 2,1 milliarder kroner når både TV og nett er medregnet. Også andre inntekter, som brukerbetaling og distribusjonsinntekter, økte.

Samtidig har TV 2 økt driftskostnadene fra 2,7 milliarder kroner i 2011 til 3,0 milliarder kroner i fjor.

Dette har sammenheng med økt satsing på innhold for alle kanalene, og har ifølge selskapet selv bidratt til at hovedkanalen TV 2 har stabilisert seerandelene.

Fornøyd med seertallene

Det gleder sjefredaktør og administrerende direktør Alf Hildrum seg over.

— Konkurransen om seerne tiltok betydelig i 2012, og jeg er derfor spesielt fornøyd med at vi klarte å stabilisere seertallene for hovedkanalen TV 2 etter flere år med nedgang, sier han.