Mobiloperatøren Network Norway har store problemer med mobilnettet etter et strømbrudd i Oslo.

Siste: Nå klokken 10.40 melder OneCall at feilen i mobilnettet er funnet, og at tjenestene er på vei opp igjen.

På facebooksiden skriver OneCall:

«Systemet kan fortsatt oppleves noe ustabilt. Du kan forsøke å slå av og på telefonen din, da dette hjelper i noen tilfeller. Beklager igjen feilen som har oppstått.»

430.000 kunder

Trolig berører dette nå flere hundretusen brukere. De kan ikke bruke mobilen, verken til å ringe med eller til å sende sms.

Network Norway, som blant annet drifter OneCall og Lebara.

Dette er operatører som samlet har rundt 430.000 kunder.

Network Norway drifter blant annet OneCall, som har lagt ut denne meldingen:

«Vi opplever for tiden problemer med mobilnettet på grunn av strømbrudd i Oslo. Dette påvirker dessverre også vår kundeservice da vi ikke får tatt imot samtaler til 04300 og chat. Vi beklager dette og kommer tilbake med mer informasjon, så fort vi har det.»

Strømmbrudd forplantet seg

23.700 mistet strømmen da en høyspentkabel ble revet over ved Helsfyr. Etter en halv time var lyset tilbake, men strømbruddet forplantet seg til mobilkunder over hele landet.

På OneCalls facebookside forteller kunder fra nord til sør om tekstmeldinger som ikke går gjennom, eller samtaler de ikke får tatt. Ganske mange nettsider ligger også nede.

Her kan du følge klagene på OneCall sin facebook-side.

Her finner du hjemmesiden til Network Norway, men det kan være problemer å komme inn på siden.

Feilretting pågår

Nettavisen melder om problemer med mobilnettet over hele landet. Network Norway skriver følgende om problemene de har:

«Vi opplever for tiden driftsforstyrrelser. Feilretting pågår. Dette berører alle våre tjenester, og dessverre er vårt kundesenter berørt. Vi undersøker dette og kommer med mer info.»

STORE PROBLEMER: Network Norway drifter rundt 430.000 mobilkunder. Folk over hele landet ble rammet av strømbrudd i Oslo.