10. mai fikk Annette Bergsagel fra Stavanger en telefon fra en selger hos djuice, som er et underselskap hos Telenor. 23-åringen stusset først over at en telefonselger ringte henne, siden hun har reservert seg mot å bli oppringt av selgere.

— En ansatt i telefonselskapet ringte for å forsøke å få meg til å bytte abonnement, forteller Bergsagel til VG.

Hun hadde en lengre samtale med selgeren og sa at hun var fornøyd med det abonnementet hun allerede hadde, for så å takke høflig nei til å bytte mobiloperatør. Etter at hun gjentatte ganger høflig hadde avslått tilbudet ble det stille i den andre enden. Bergsagel sa da «hallo» inn i røret og fikk så svar.

— Han brølte «fuck you» til meg og la på, forteller hun.

Tor Odland i Telenor beklager behandlingen Anette fikk.

— Slikt skal ikke forekomme, og vi tar det veldig alvorlig, sier han.

VG skrev også mandag om Maiken Kristiansen (16) som etter å ha vært i kontakt med en kundebehandler fikk en tekstmelding fra selskapet med beskjed om å brenne i helvete.

Ingen av de to kundebehandlerne jobber lenger for Telenor. Konsernsjef Jon Fredrik Baksaas dro i Kristiansens tilfelle selv til det aktuelle Telenor-kundesenteret på Gjøvik for å ta tak i saken, skrev Oppland Arbeiderblad.(©NTB)