— Mange pakker har vært fulle av mugg, og vi har funnet mark i kyllingretten og i tapasretten, sier kabinsjefen, som ønsker å være anonym, til svenske Aftonbladet.

Ansatt: - Skammer meg

Norwegians flymat skal holde i 180 dager, og derfor blir de samme pakkene lastet om til neste fly dersom de ikke spises opp, ifølge kabinsjefen.

— Jeg skammer meg og er redd når jeg serverer mat. Vi som jobber på flyet, ville aldri spist det. Vi får matleveranse fra et annet sted, sier kabinsjefen.

Norwegians kommunikasjonsdirektør Anne-Sissel Skånvik fester på sin side ingen lit til påstandene.

— Jeg har ikke noen tiltro til det, for jeg vet at en ansvarlig kabinansatt ville varslet internt, sier Skånvik til NTB.

- Andre ting ligger bak

- Er noen slike saker blitt tatt opp internt?

— Ikke meg bekjent på den måten som det nå blir framstilt. At det kan ha vært ting som det har vært behov for å endre på, kan godt være, men slik det framstår nå, virker det nærmest som om det er dagligdags at det er noe galt med maten. Det er helt horrible påstander, og at det framkommer på denne måten, anonymt gjennom mediene, framfor å bli tatt opp med ledelsen i selskapet, gjør at jeg ikke fester lit til historien, sier Skånvik.

— Jeg tror det må være andre ting som ligger bak her, tilføyer hun.