Det bergensbaserte selskapet, som i fjor skiftet navn fra MK Bergen, er blant landets fire beste byråer i tre ulike kategorier.

Totalt havnet MK Norway på niende plass. Ingen andre av de 15 byråene som med på listen over landets beste reklamebyråer har hovedsete utenfor Oslo.

Det er TNS Gallup som har gjennomført rangeringen Byråprofil, på vegne av Kampanje.

Fornøyd reklamesjef

Styreformann Svein Roger Selle er strålende fornøyd:

— Dette er en fantastisk dag for oss. Når så mange byråer har deltatt i rangeringen, er vi særdeles stolte over resultatet. Vi er veldig takknemlige overfor våre kunder og alle som jobber hos oss, sier Selle.

Historisk plassering

MK Norway er i kåringen rangert som Norges tredje beste byrå i kategorien evne til å tenke originalt og tredje beste med evne til langsiktig merkevarebygging.

Fjerdeplass fikk selskapet i evnen til å lage effektiv kommunikasjon. Totalt kom MK Norway på niendeplass, en historisk god plassering for et byrå utenfor Oslo.

Try Reklamebyrå vant igjen

Norges beste reklamebyrå ble i år som i fjor Try med McCann og Los & Co på delt annenplass.

Samtidig med navneskiftet i fjor åpnet MK Norway distriktskontor i Oslo. Nå satser byrået internasjonalt og inngikk tidligere i høst en avtale med Orangina Schweppes International med hovedkontor i Amsterdam.