Selskapet betalte i fjor høst nærmere en milliard kroner i erstatning til fem plateselskaper, og er opprørt over manglende vilje til å få på plass klare retningslinjer for bruk av musikk på nettet.

— Hva er mine rettigheter i den digitale verden når jeg kjøper en CD? Dette må vi få en klarhet i, sa MP3.com-sjef Michael Robertson på konferansen Future of Music Policy, som går av stabelen i Washington.

Frykter avgifter MP3.com frykter de igjen må åpne lommeboka til de store plateselskapene - denne gang i form av avgifter for bruk av musikk.

Det er meningsløst å betale avgifter for musikk som allerede er betalt for av brukeren, mener MP3.com.- Vi trenger litt folkevett inn i det opphavrettslige landskapet, hevdet Robertson på konferansen.

Selskapet relanserte den omstridte tjenesten My.MP3.com i november. My.MP3.com gir brukerne muligheten til musikklagring i MP3-formatet på en server, for så å kunne aksessere musikken uavhengig av hvor brukeren befinner seg.

MP3.com krever klarhet fra amerikanske myndigheter i de opphavsrettslige spørsmål vedrørende selskapets tjenester, skriver Reuters.(Origo)