• Grethe og Harald Gammelsæter finner som regel ikke det de leter etter i postkassen. De er ikke alene.

Lørdag skrev Bergens Tidende om et sameie på Nesttun som ikke hadde mottatt post på en uke.

Etter det har tipsene om lignende tilfeller strømmet inn til BTs redaksjon.

Naboens post

— Postkassen er tom dag etter dag. Vi har slitt med disse problemene siden oktober. Spesielt de siste ukene har vært forferdelige, sier Grethe Lie Gammelsæter fra Nygårdsviken på Laksevåg.

Jorun Bruvik fra området rundt Melkeplassen på Laksevåg forteller om tilsvarende problemer. Hun sier problemene begynte rundt juletider, og at det deretter bare har ballet på seg.

— I en periode fikk jeg til og med naboens post. Andre dager har posten uteblitt i opptil syv dager.

Grete Lie Gammelsæter forteller at hun gjentatte ganger har ringt og klaget til Posten. To ganger skal Posten ha opprettet egen sak på henne.

— Du vil vel ha et brev på saken, sa de til meg den siste gangen. Men det brevet har jeg selvsagt ikke fått, sier hun.

Men det er ikke bare på Nesttun og Laksevåg det meldes om problemer. Også på Fantoft har BT fått tips om sviktende leveranser.

Straffegebyr

— Regninger mottar vi som oftest etter at betalingsfristen er løpt ut. Jeg har de senere år betalt flere tusen kroner i straffegebyrer i forbindelse med dette. Dette er til stor plage for meg, skriver Tom Lexau i en e-post til Bergens Tidende.

Mads Storvik, informasjonsdirektør i Posten, beklager det som har skjedd og lover bot og bedring.

— Dette skal være på stell fra og med i morgen. Det er bare å beklage. Vi tar situasjonen på ytterste alvor.

- Hvorfor skjer dette?

— Vi holder på med innkjøring av nye ruter. Samtidig har vi blitt slått ut av sykdom. Dette gjelder våre to distribusjonssteder Fana og Damsgård. Tre ruter som går ut fra Fana er berørt. Det samme er tilfelle for tre ruter ut fra Damsgård.

Har du problemer med Posten?