Tor-Henrik ville kjøpe seg nye hodetelefoner til seg selv i julegave, og fant et nytt eksemplar av dem han ville ha på finn.no. Etter å ha snakket med og inngått avtale med selger, ble pakken sendt mot Blomsterdalen i Bergen, hvor Tor-Henrik bor.

Men da han hentet pakken på postkontoret var det ikke spor av hodetelefoner i esken. I stedet hadde selgeren lagt et par gamle manualer nedi.

— Skitt

— Da jeg åpnet pakken og så manualene tenkte jeg «skitt, der røk de pengene. Fem dagers jobbing for dette», forteller Tor-Henrik.

Han begynte så, sammen med faren, Terje Strøm, jobben med å finne ut hvem selgeren var. Det var ikke lett.

— Verken avsenderadressen eller navnet ser ut til å eksistere, i hvertfall ikke i vanlige oppslagsverk, forteller faren.

Mandag bar det ned på politistasjonen i Bergen for å anmelde svindelen. Politiet gav far og sønn et anmeldelsesskjema, som de skal bruke mandagskvelden på å fylle ut.

- Dårlig av Posten

Pakken ble sendt med oppkrav, slik at Tor-Henrik måtte betale summen på postkontoret for å få pakken utlevert. Da han senere snakket med postkontoret, kunne de ikke ta tilbake pakken.

— De sa at hvis jeg hadde pakket den opp der og da og de hadde sett svindelen, hadde det vært noe annet, forteller han.

Dette synes pappa Terje er altfor dårlig av Posten.

— Han fikk ingen beskjed om reglene for postoppkrav da han hentet pakken, sier han.

Nå håper Tor-Henrik at politiet vil komme nærmere svindleren enn han selv greide, og påpeker at politiet i det minste vet hvilken konto pengene har kommet inn på.

- Sint

Han er ikke særlig sugen på å netthandle igjen med det første.

— Jeg føler meg jo litt dum, men jeg blir mest sint.