I flere timer kunne heldige kunder til det amerikanske flyselskapet United Airlines hjemmeside kjøpe billetter til den nette sum av null dollar.

Det er nyhetsbyrået Bloomberg som skriver om feilen som førte til at flyselskapet måtte stenge nettsidene sine.

Mens United forsøkte å få oversikt over hvor omfattende problemet var, sa de at de ønsket å finne en ærbar løsning på problemet.

Imidlertid var de raskt ute med å fortelle at billettene var kundenes, og at de var gyldige.

Det var bare kunder som bestilte billetter på nettet som fikk dra nytte av disse spesialtilbudene. Reisebyråer fikk opp vanelige priser.Internettbillettene ble kun ilagt de obligatoriske skattene og avgiftene, blant annet 9/11-avgiften på 2,5 dollar pr. person.

«Vi gjorde en feil»

Kunder som fikk tak i de billige billettene tenkte at flyselskapet hadde igangsatt en spesiell reklamekampanje.

En av kundene Robert Stokas, en advokat fra Chicago, var godt fornøyd.

— Selv om det sikkert ikke var lett, sa de «Vi gjorde en feil», sier Stokas og la til:

— Det koster dem sikkert litt penger i første omgang, men sparer dem sikkert for mulige rettssaker og dårlig presseomtale, sa han til Bloomberg.

Ikke første gang

Dette er minst den fjerde gangen United har problmer med billettsystemet, ifølge Bloomberg.

Problemene har ført til lange innsjekkingskøer, automatiske sjekkinn som ikke har fungert og svært billige billetter.