— Her var det flott, jeg er jo vant til anleggsbrakker, sa Ingrid Tjøsvold da hun tidligere i dag var innom Rieber & Søns nyoppussede lokaler på Nøstet i Bergen.

Tjøsvold, som i dag jobber som administrerende direktør i Mesta Drift (tidligere del av Statens vegvesen), blir ny sjef for Rieber & Søns norske virksomhet. Dermed får hun ansvaret for kjente merkevarer som Toro, Denja, Vossafår og Mr. Lee.

Skal vokse seg større

— Dette blir veldig spennende. Rieber & Søn har vist i generasjoner at de kan skape gode produkter og resultater, sier Tjøsvold.

Næringsmiddelkonsernet fra Bergen har de siste årene konsentrert seg om å kutte kostnader og forbedre effektiviteten. Med Tjøsvold på laget er planen å vokse seg større.

— Vi skal få opp omsetningen dramatisk, sier konsernsjef Patrik Andersson.

- Stor jobb å gjøre

De siste årene har det vært mindre vekst i det norske dagligvaremarkedet enn i foregående år. Andersson vedgår at ny vekst ikke vil komme gratis.

— Vi har en stor jobb å gjøre og må få til nye produktløsninger for kundene for å kunne skape vekst, sier han.

Tjøsvold gleder seg til å tiltre i den nye stillingen og ser frem til nye utfordringer.

— Markedet endrer seg raskt, og vi må være tett på forbrukertrendene, sier Tjøsvold.