For ikke lenge siden innførte Facebook en nyvinning. Helt øverst i høyre hjørnet får du en løpende oppdatering, en «ticker», av så og si alt dine venner gjør på Facebook. Hva slags musikk de hører på, hva slags bilder de kommenterer, hva slags statuser de liker og så videre.

— Mer engasjement

Og førstkommende mandag vil Facebook introdusere en ny endring, skriver CNN.

Da vil du nemlig få opp reklame, innimellom det vennene dine legger ut.

— Vi har nylig gjort noen endringer som gir mer engasjerende innhold, enten det er betalt innhold eller innhold som brukerne legger ut. Med de nye endringene vil folk kunne se et varierende antall annonser eller sponsede historier sammen med brukernes innhold. I testing har vi funnet ut at dette fører til mer engasjement, skriver Facebook-talsmann Andrew Noyes i en e-post til CNN.

Rulles ut fra mandag

Overfor NRK forklarer Facebooks talsperson i Norden, Jan Fredriksson, hvordan den nye reklamen blir.

– Det handler om såkalte «sponsored stories», som gjør det mulig for annonsører å skape en ord-til-munn-effekt om sitt produkt via «news feed»en og «tickeren». Disse historiene merkes med «sponset», sier Fredriksson til NRK.

Den nye endringen vil bli rullet ut gradvis fra mandag.