11. mai starter den første åpne "betahelgen", der det er fritt frem for å teste spillet. Det Oslobaserte selskapet har jobbet med sitt nye nettrollespill i mange år. 19— juni ligger det an til lansering.

— Dette antallet slår våre tidligere betarekorder og gir oss store forhåpninger for The Secret World og spillets fremtid, skriver salgs- og markedssjef Morten Larssen i Funcom i en pressemelding.

Les Aftenpostens sak om spillet og se en trailer her.

Spenning før lansering

Interessen for spillet er utvilsomt på topp, men det gjenstår å se om Funcom denne gangen klarer å holde på spillerne. The Secret World er nemlig en såkalt MMO, eller nettrollespill. Hundretusener eller millioner av spillere må helst synes spillet er spennende nok til å opprettholde et abonnement i månedsvis, eller til og med år, for at spillet skal være en skikkelig suksess.

Den forrige storsatsingen, Age of Conan , klarte ikke å holde på mange av abonnentene etter at den første bølgen av interesse hadde lagt seg. Denne gangen er interessen på forhånd altså høyere.

Enda flere

Funcom peker i pressemeldingen på at denne gangen er folk ikke bare ute etter å teste gratis. To millioner unike brukere har nemlig vært innom spillets nettsted, og 250 000 har vært med på The Secret War , en slags opplevelse i sosiale medier som er ment å bygge opp under lanseringen.