Det er mer enn en dobling fra samme periode i fjor, som endte med 33 millioner i omsetning.

Flere etablissementer i bygget enn i fjor og videreutvikling av de eksisterende konseptene, er restauranthusets daglige leder, Dan Ågotnes, sine hovedforklaringer på den kraftige veksten.

— Ny identitet

— Man kan si at restauranthuset er i ferd med å etablere en tydeligere og fornyet identitet. Det er mange og varierte utesteder på Zachariasbryggen, og det gjør at man treffer et bredere publikum, uttaler Ågotnes i en pressemelding.

Videre fremhever han satsingen på spisesteder som årsak til salgsøkningen. Rundt halvparten av omsetningen første halvår kan tilskrives matservering.

— Aldri før har omsetningen knyttet til matservering vært høyere. Vi har gjennom mange år brukt mye tid og ressurser på å utvikle spisesteder som har noe unikt ved seg. Basert på salget ser det ut til at vi har truffet rimelig godt, sier Ågotnes.

Solboom

Lederen for Zachariasbryggen tror ikke været har hatt nevneverdig innvirkning på omsetningsøkningen.

— Man får alltid en umiddelbar boom når sommeren viser seg i Bergen, men den legger seg raskt, sier han.

Det er 13 pub- og restaurantkonsepter lokalisert på Zachariasbryggen.

Har du merket Zachariasbryggens nye identitet? Si din mening.