— Det var det naturlig for oss å kjøpe Det gode liv for å utvide vårt tilbud til voksensegmentet, sier ny sjefredaktør og daglig leder i bladet Anne Marit Hjelme, som også er daglig leder i Grieg Media.

Det gode liv, med et opplag på 15.000, ble etablert for ti år siden. Etter å ha hatt redaksjon i Oslo under Aller Medias eie det siste året, kommer de nå til Bergen og Grieg Media. Fra før eier de pensjonistmagasinet Vi over 60.

— Det gode liv passer godt inn i vår portefølje. Vi har opplagsvekst og økende lesertall på Vi over 60, men vi ønsker ikke å gjøre det bladet yngre, sier Hjelme.

Hun sier det ikke blir noen forandring på bladets profil over natten. Det skal fortsatt være for aldersgruppen over 45 år.

— Det blir et unisexmagasin. Vi regner med at kvinnen kjøper det, men at mannen også leser det, sier Hjelme.

Hun sier bladet vil kjøre på en litt tyngre profil, med lite kjendiser og mote.

— Vi skal ha litt mer innsikt. Navnet beholder vi, hvem vil ikke ha det gode liv, spør Hjelme.