I går kveld vant Hansa Borg Bryggerier prisen for beste idé og design da Farmandprisen ble delt ut for 56. gang.

«Årets råeste årsrapport presenterer et intelligent helstøpt konsept full av estetiske kvaliteter», skriver juryen i sin overstadige hyllest, før den avslutter med at «rapporten er så gjennomarbeidet, engasjerende og lekker at juryen knapt finner ord».

Ifølge kommunikasjonsansvarlig Anette Karlsen i Hansa Borg Bryggerier har ikke selskapet hatt for vane å lage de spenstigste rapportene.

— Derfor satt vi oss som mål å vinne Farmandprisen slik at vi hadde et mål å jobbe mot, sier Karlsen til bt.no.

Helt fornøyd er hun likevel ikke.

— Det var supert at vi vant i klassen beste idé og design, men vi hadde håpet å nå høyere opp i klassen ikke-børsnoterte selskaper. Men det får vi ta neste år, sier Karlsen.

En pdf-utgave av den prisvinnende årsrapporten kan du se her:

Her er de andre vinnerne:

  • Internett: Statoil
  • Offentlig: Norfund
  • Ikke-børs: Gjensidige
  • Børs: DnB NOR
VINNEREN: Her er forsiden på Hansa Borg Bryggeriers årsrapport.