Kim E. Lone bestillte tur til New York til seg og hans datter Nathalia gjennom KLM sine nettsider med sitt Visa-kort fra Handelsbanken.

I nettbanken ble han trukket for billettene samme dag som han bestillte. Den 18.08.12 ble det altså trukket 10.516 kroner fra hans konto.

18. august er han blitt trukket ytteligere 10.516 kroner med trekkdato 20.august.

Flere trekk

Ifølge Lone sier KLM at han må sende inn klage og at svartiden er på to uker.

Lone er plutselig blakk og går inn i helgen uten en krone.

— Visa har trukket 5288 kroner to ganger med trekkdato den 20. august. Det er helt utrolig at dette kan gå an, en natt til lørdag. Jeg brukte kortet i går kveld uten problemer. I dag har jeg over ti tusen i minus på kortet, sier Lone.

— Helgen er jo den tiden man bruker litt ekstra penger, men nå sitter jeg her uten en krone og ingen å kontakte for å få løst problemet, legger han til.

- Veldig kjip helg

— Jeg føler meg som svartepetter. Alt jeg sitter igjen med er en veldig kjip helg, sier han.

— Det er kjedelig at Visa kan overstyre kortet mitt på denne måten.

— Hadde dette bare skjedd en ukedag på formiddagen, da kunne jeg i det minste fått fatt i noen.

- Ikke vår feil

— Jeg er veldig lei meg for ubehaget Lone har opplevd. Jeg vil likevel påpeke at det ikke er KLM som har trukket pengene. Det er pengereservasjonene som har ført til den doble blokkeringen. Selv om dette fører til stort ubehag for Lone, så ligger dette utenfor vår kontroll. Dette er faktisk et felles problem for alle flyselskap, opplyser KLMs Norge-sjef, Daniel Eggenberger.

Han opplyser videre at den doble reservasjonen nå er kansellert. Problemet er således løst.

01545373_87a5cck10afaaa397ekm67ac.jpg