SMS-portalen Inpoc.se har hatt 175.000 kunder siden Schibsted Telecom lanserte tjenesten i februar 2001. To av tre brukere betaler av egen lomme. Tre av fire sier at de kommer til å bruke tjenesten igjen, ifølge en undersøkelse selskapet har foretatt.

— Der viser at folk er villige til å betale for mobile innholdstjenester. Det er et stort markedspotensial for denne typen tjenester når to tredeler betaler selv, sier administrerende direktør i Schibsted Telecom, Hördur Bender, i en pressemelding.

Majoriteten av brukerne er menn mellom 16 og 33 år. Innholdet som lokker flesteparten av brukerne er nyhetsoppfølging og scoringsservice, skriver Vision.se.

Vurderer SMS Nettaviser ser på forskjellige SMS-tjenester som en mulig inntektskilde. Mange nettbaserte medier er i økonomisk krise grunnet sviktende annonsesalg.

— SMS er en av flere muligheter vi ser på, sa administrerende direktør i Dagbladet Medialab, Arne Krumsvik, til Origo i april.

Schibsted AS eier 80 prosent av Schibsted Telecom. Aftonbladet og Svenska Dagbladet eier 10 prosent hver.(Origo)